Tématem letošní módní přehlídky byla metamorfóza, což je proces mezi jednotlivými cykly existence. Mladé návrhářky spojily prvky právě metamorfózy s nejnovějšími trendy. Návštěvníci tak mohli vidět například kolekce inspirované přeměnou motýla, brannou výchovou nebo pracovními úbory z minulého století.
Jedním z hlavních cílů Fashion Event Dotek je také šíření povědomí o prevenci rakoviny prsu. Organizace podporuje neziskovou organizaci Alianci žen s rakovinou prsu, a to prostřednictvím benefiční aukce, jejíž výtěžek je věnovaný na podporu žen potýkajících se s touto nemocí. Letos pořadatelé díky aukci vybrali 52 144 korun.
Tento večer zakončila afterparty, na které vystoupili DJové jako Domizako, Peyseyko a Rainer, kteří na události předvedli techno a elektro remixy. Během celé akce byl k dispozici bar s drinky namíchanými přímo pro Dotek.
Cowtown Divokého západu
Tři návrhářky Karolína Gorgová, Slávka Šulkovská a Veronika Hájková zahájily módní přehlídku svým úžasným ztvárněním feministického hnutí na divokém západě. V jejich kolekci jsme mohli vidět výrazné kožíšky, denimové kousky a vysoké boty podnícené stylem „kovbojek“. Účelem kolekce bylo zachytit boj ženského světa s tím maskulinním.
Podoby vody, lehkost a ženskost
Eliška Papánková představila kontrastní kolekci oproti nepoddajnému Cow town. Předvedla kousky inspirované ledem a obecně různá skupenství vody. Oblečení bylo průhledné, řasené a působilo vzdušně lehkým dojmem. Celý catwalk modelek podpořila nadpozemská hudba.
Fénix, svázaná volnost
Magda a Lenka Kudělovy přetransformovaly metamorfózu do podoby mýtu o Fénixovi. Svázaný pocit ztvárnily masivními copy na tmavém oblečení, které bylo celkově mohutné a vzhledově těžké. Kolekce volně přecházela do modré barvy a víc vzdušných kousků neboli finálního pocitu volnosti. V této přehlídce byly výrazné baklavy, které jsou už dlouhodobým trendem.
Butterfly metamorphosis
Alžběta Rezková ztvárnila přeměnu larvy v motýla. Model v podobě one piece suit opravdu připomínal larvu, kolekce se pak změnila v hru siluet, které působily křehce a vzdušně.
Moth
Metamorfóza můry byla inspirací pro designérku Terezu Pirklovou. Podle Terezy je kolekce určená ženám, které jsou odvážné, kreativní a osobité. Modely byly laděny do zemitých barev a vzorů, které měly symbolizovat křídla můr.
Exuviae
Zuzana Hliněná předvedla za mě jednu z nejvíce neotřelých kolekcí. Inspirovala se svlékáním hmyzího exoskeletu. Modely byly velmi barevné a plné textur. Zuzana kladla důraz na siluetu, konkrétně na vycpávky částí modelů. Diváky nejvíce zaujal svršek s vycpaným hrbem a výrazně žluté šaty s vycpanou vlečkou. Trend, který se objevuje i ve společnosti byly barevné silonky.
Baia
Podmořské město Baia nedaleko Neapole inspirovalo italské designérky k uchopení metamorfózy pomocí proměn soch, které se mění vlivem mořského prostředí. Tenhle vývoj znázornily změnou látek a jejich prvků. V přehlídce jsme viděli i první mužské modely. Návrhářky použily průsvitnou látku a výrazné boky spolu s vypasovanými svršky.
Dear diary
Sofia Blahútová předvedla kolekci inspirovanou knihou Tajný deník Laury Palmerové. Metamorfóza tak byla ztvárněna přeměnou a vývojem ženy. Kolekce byla plná florálních motivů, objevily se vlečky a kárované vzory. Modely byly odlišné hlavně siluetou, která tentokrát nebyla tolik vypasovaná. Osobně mi přišly zajímavá trička pod šaty, které se nosily pár let zpátky. Jeden z diváků uvedl, že kolekce mu připomínala film Alenka v říši divů.
Sweet resignation
Branná výchova a její dopad na společnost, ve které zůstalo trauma a pocit strachu. Za mě nejkrásnější kolekce celého Doteku. Ema Strnadová nádherně ztvárnila socialismus a osmdesátkové Česko. DJ Rainer k tomuto catwalku vytvořil skvělý zvukový doprovod pomocí sirén, které navozovaly autentickou atmosféru.
9-5 lux
Linda Minarčíková vytvořila kousky připomínající pracovní oděvy z 50. let v Československu. Modely měly tlumené barvy, pásky a barety. K pracovním oděvům patří samozřejmě i lacláče, které zde nesměly chybět.