ne., 28. srpen 2022 13:21

GLOSA: Lední hokej je výlohou univerzitního sportu. Jak moc je ale naleštěná?

Olomoučtí hokejisté po zápase s ostravskými univerzitními bruslaři z Vítkovic Olomoučtí hokejisté po zápase s ostravskými univerzitními bruslaři z Vítkovic Zdroj: Daniel Klement
Po střechu naplněné brněnské rondo, sedm tisíc fanoušků a elektrizující atmosféra. Ne, nemluvím o důležitém zápase Komety Brno, jak by se mohlo zdát, ale o hokejovém utkání dvou brněnských univerzit. Duel s dlouholetou tradicí se v posledních třech sezonách hraje v rámci Univerzitní hokejové ligy, pro kterou jsou tyto duely skvělou reklamou. A právě s reklamou to ULLH, jak zní zkráceně název ligy, umí perfektně. Stejně tak jsou zdatné s fanoušky a partnery jednotlivé týmy, které po celou sezonu zásobují své sociální sítě rozhovory, fotkami, postřehy a reportážemi. Na sledovanosti ligových zápasů se to projevuje čím dál více.

Nejvíce zarážející na výše popsané situaci je fakt, že obsah webů a sociálních sítí jednotlivých klubů i ligy nevedou zkušení sportovní marketéři za horentní sumy, ale dobrovolníci z řad studentů jednotlivých univerzit, a velmi často zadarmo či pouze za drobná stipendia. Mnozí z nich své výstupy zužitkují například jako praxi při studiu žurnalistiky či multimediální tvorby a marketingu, jiní do svých portfolií a někteří je nezužitkují vůbec a dělají to jen pro dobrý pocit.

I přes nepříznivou situaci v době „covidové“ se univerzitní lize poměrně daří. Mezi partnery ligy patří takové značky jako je Komerční banka, Kaufland, sportovní agentura BPA, či pivovar Radegast a v neposlední řadě Tipsport. Právě na platformě zmíněné sázkařské kanceláře se dají všechny zápasy ULLH sledovat živě a sázet na ně. Na sportovní soutěž, která slaví teprve třetí narozeniny poměrně slušný výkon, ne?

Nabízí se však důležitá otázka, a to ta, zda je univerzitní hokej dostatečně kvalitní i po sportovní stránce, protože po té marketingové nepochybně kvalitní je. Pro drtivou většinu diváků v zaplněné brněnské hale rondo totiž hokejová úroveň zápasu byla až sekundární faktor zážitku, což bylo vidět na první pohled. Mnohem důležitější pro ně bylo fandit hlasitěji než studenti soupeřovy univerzity. Důležitý pro ně byl také přestávkový program v režii hvězdného Mikýře. Nepostradatelná byla také okénka s pivem a drinky. Prostě takové zahřívací kolo před velkou afterparty. Vůbec nikdo jim to nemůže mít za zlé, přišli se bavit a taky se bavili, hokejové utkání byla ideální kulisa.

Aby však nedošlo k mýlce, kvalitní byl také předváděný hokej a ta část fanoušků, která přišla za zážitkem sportovním, jej dostala. Jen to možná v té spoustě marketingu a zábavy bylo odsunuto na druhou kolej. Pokud se tedy chce univerzitní hokej v České republice během následujících let alespoň přiblížit zámořskému modelu a zároveň si udržet atraktivitu, kterou nepochybně má, bude muset s vypětím všech sil udržet kvalitu předváděných výkonů stejně tak dokonalou, jako je ta výloha, kterou ukazuje světu.

Zobrazeno 832 krát
Naposledy upraveno: po., 30. listopad -0001 00:09

Související články

Pro psaní komentářů se přihlaste