Sainzovi letos končí smlouva ve Ferrari, a v Itálii se rozhodli, že je lepší podepsat sedminásobného šampióna, Lewise Hamiltona, aby doplnil Charlese Leclerca v roce 2025. To znamená, že jeden z nejlépe hodnocených jezdců ve Formuli 1 nemá na příští rok sedačku. Jaké jsou tedy Sainzovi možnosti? V podstatě jsou tři: Mercedes, Red Bull a Sauber. Ostatní buď mají jezdeckou sestavu jistou nebo by si Carlos o tolik pohoršil, že to jezdec s jeho schopnostmi nemůže ani zvažovat.
Mercedes
Teoreticky je ta nejjednodušší varianta prostá výměna s Hamiltonem, tedy sedačka v Mercedesu. Carlos by si tím určitě nepohoršil o tolik, jako u jiných týmů. I přesto, že Mercedes nezachytil současný soubor pravidel tak, jak by si přáli, tak nesmíme zapomínat, že mezi lety 2014-2021 vyhrála německá stáj všechny týmové a takřka všechny jezdecké tituly (jen ten v roce 2021 vyhrál Max Verstappen s Red Bullem). Mají obrovskou motivaci k tomu se dostat zpět na vrchol a určitě jsou schopní se k tomu přiblížit. Zároveň je ale potřeba zmínit, že v současné době to není, co se týká zvládání závodních víkendů, úplně ono. Od zavedení nových pravidel vyhráli jednu jedinou Velkou cenu, během uplynulých dvou sezon zahodili velký počet bodů, mnoho podií a potenciálně i nějaká vítězství. Ať už kvůli chybám ve strategii (naposledy ve Velké ceně Japonska 2024, kdy nesmyslně nasadili oba jezdce na tvrdé pneumatiky s tím, že chtěli jet na jednu zastávku v boxech), chybám jezdců (Singapur 2023, kdy Russell v posledním kole boural a přišel tím o pódium) nebo prostě kvůli mechanickým závadám (Austrálie 2024, kde nedojel Lewis Hamilton kvůli problémům s motorem).
Pro Carlosovi potenciální ambice přejít ke stříbrným šípům je tu ještě jedna, možná největší, komplikace. Pochází z Itálie, teprve letos mu bude 18, jezdí v F2 a má jméno: Andrea Kimi Antonelli. Italský teenager je v akademii Mercedesu posledních 6 let a za svojí, dosud stále kratičkou, kariéru vyhrál všechno, do čeho vstoupil a téměř vždy v prvním roce. Mercedes do něho vkládá takovou naději, že ho po jeho úspěších v různých sériích F4 poslal rovnou do Formule 2, a tím přeskočil F3. Původní plán pro Mercedes byl nejspíš to, že by Hamilton zůstal v roce 2025 a Antonelli by se přesunul do slabšího týmu a do německé stáje by se dostal nejdřív až v roce 2026. Ale kvůli přestupové bombě, kterou způsobil Hamilton s Ferrari, se plán A pro Mercedes změnil. A změnil se ve prospěch Antonelliho a Carlos tak je pravděpodobně až plán B.
Red Bull
Druhá realistická možnost je v současné době, celkem ironicky, Red Bull. Tým, který za poslední dvě a něco sezony vyhrál neskutečných 42 z 49 závodů. Tak proč by zrovna oni měli mít potřebu měnit svojí jezdeckou sestavu? No, měnit se pravděpodobně nebude na pozici jedničky, tedy Maxe Verstappena (ten si z těchto 42 vítězství zvládl připsat 38), ale na pozici dvojky, Sergia Péreze. Druhá sedačka v Red Bullu je předmětem spekulací již několik let. Od té doby, co je Max jasným leaderem týmu, se na pozici dvojky vystřídali 3 jezdci a všichni jako by ztratili své schopnosti jezdit rychle a Pérez není výjimkou. Loni, kdy Red Bull vyhrál všechny Velké ceny kromě jedné, si Verstappen připsal 19 vítězství a Pérez pouhá dvě. A bohužel to nebylo ani tak, že by Pérez dojížděl každý víkend na pódiu. Právě naopak, poměrně často končil mimo a dlouho to vypadalo, že by mohl ztratit i druhé místo v šampionátu jezdců. Takže do konce letošní sezony musí o sedačku přijít, že? No, nemusí. Letos jezdí Sergio podstatně lépe. Za prvních pět závodů sezony získal Red Bull 1-2 ve třech z nich a Pérez byl vždy relativně blízko Verstappenovi i v kvalifikaci. Navíc, i kdyby Red Bull měnil jezdeckou sestavu, tak není jisté, že by si vybrali Sainze. Na šanci v nejlepším týmu současnosti čeká hned několik jiných jezdců. Yuki Tsunoda a Daniel Ricciardo jsou v jejich sesterském týmu, Tsunoda navíc letos jezdí skvěle a hlasitě si tak říká o šanci v Red Bullu. Dále je tu pak i několik jezdců z F2 (ačkoliv tam jsou ty šance v rovině čistě teoretické).
Navíc je tu i problém s tím, že Carlos chce být mistr světa, a to se mu v Red Bullu, s největší pravděpodobností, nepovede. Tam je jasnou superhvězdou Verstappen a jediné, v co by tak mohl Sainz doufat, je několik vítězství, takřka jistá pódia a solidní statistiky po konci kariéry. Ale v těchto statistikách by mu scházelo to nejdůležitější: titul mistra světa.
Sauber
Sauber, legendární švýcarská stáj, je v současnosti naprostý opak Red Bullu. Jsou na chvostu pole, závod za ně naposledy vyhrál Robert Kubica v roce 2008 v Kanadě (ještě k tomu jako BMW Sauber), poslední pódium získal Kamui Kobayashi v Japonsku v roce 2012. Tak proč by se měl Sainz snížit na takovou úroveň? Ten důvod je jeden a jmenuje se Audi. V roce 2026 se z Audi stane vlastník Sauberu a to znamená obrovský přísun peněz a dalších souvisejících výhod. Ale hlavně to bude znamenat to, že se ze Sauberu stane jeden z nejžhavějších týmů v F1, kam se bude chtít dostat spousta jezdců. A proto by pro Carlose mohlo být výhodné se tam dostat již v roce 2025, aklimatizovat se, přispět k vývoji vozu a poté, při troše štěstí, sklidit ovoce v roce 2026 a v dalších letech, kdy se znovu mění pravidla. Zní to až moc dobře, že? No, taky to znamená, že bude muset Sainz protrpět sezonu 2025 na chvostu, což by mohlo mít špatné následky na psychiku a tím pádem i na schopnost jezdit. Navíc je tu i ta, poměrně reálná možnost, že se Audi vstup do F1 nepovede. Nebylo by to poprvé a zřejmě ani naposled, kdy by se takhle velké značce ze světa automobilů nepovedlo v královně motorsportu uspět. Stačí se podívat na Jaguár, který vstoupil do F1 v roce 2000 s velkým potenciálem, vydržel zde pět sezon, získal pouhá dvě podia a pro sezonu 2005 jej odkoupil jistý rakouský výrobce energetických nápojů. Takže to, že Sauber bude vlastnit jeden z největších automobilových gigantů, nemusí vlastně nic moc znamenat.