Je to neuvěřitelné, ale asi jsme to mohli očekávat. Fernando Alonso totiž nikdy nepatřil mezi jezdce Formule 1, které bychom mohli snadno přehlédnout. Jako všichni, i Fernando má rád kulatá čísla. A bude to právě Velká cena Mexika, která se do historie zapíše jako 400. Grand Prix, do které Alonso vstoupil. Mnozí rýpalové by mohli namítnout, že byly závody, kdy španělský matador musel odstoupit kvůli technickým problémům, a tak do závodu samotného neodstartoval. Ale i přes tento zádrhel nechme Alonsa a celý tým Aston Martin oslavovat neuvěřitelný milník.
Pokud se podíváme do minulosti a zohledníme všechny aspekty, tak zjistíme, že Fernando Alonso má po Velké ceně Mexika na svém kontě celkem 397 závodních startů ve světě F1. Do tří závodů, které mu chybí do krásné čtyřstovky, totiž neodstartoval. A které vrcholy závodních víkendů do tohoto rekordu nepočítáme? Velkou cenu Belgie 2001, kdy Fernando jezdil za tým Minardi a musel před restartem závodu odstoupit z důvodu selhání převodovky. Dalším nezapočítaným závodem byla Velká cena USA v roce 2005. Tehdy byl Alonso součástí týmu Renault a byl stažen ze závodu na základě obav z nedostatečné bezpečnosti pneumatik Michelin. A do třetice neodstartovaných závodů patří Velká cena Ruska 2017 za tým McLaren, kdy se na monopostu objevila technická závada v zaváděcím kole, což vedlo k Alonsovu odstoupení.
Minulost teď ale nechme minulostí a dívejme se na budoucnost Formule 1. Zvládne někdo vydržet tak dlouho jako Fernando? Na gridu máme momentálně vedle zkušených jezdců i řadu nováčků. Jako prvního musíme zmínit Oscara Piastriho. Sice je to už jeho druhá sezóna, ale v porovnání s ostatními je to stále nováček. Oscarovi se neuvěřitelně daří a podle jeho výsledků je na stejné úrovni jako jeho týmový kolega Lando Norris. Ne-li dokonce lepší, což pro samotného Norrise není moc dobrá vizitka.
Velkým překvapením je nováček Franco Colapinto. Jednadvacetiletý Argentinec se na grid dostal díky nahrazení Logana Sargeanta v týmu Williams. Colapinto naskočil do rozjetého vlaku, ale už teď, po pěti závodech, se dá s jistotou říct, že je Franco talent. Po tom, co se začalo šuškat o možném odchodu Sargeanta, všichni usilovně přemýšleli, po kom James Vowles sáhne. Můžeme říci, že jeho volba byla překvapivá. Že by věděl něco, co ostatní ne? Mnozí Argentince začínají připodobňovat k formulové legendě Ayrtonovi Sennovi. Zda se legenda vrátí, to se teprve ukáže. Franco totiž pro sezónu 2025 ještě nemá slíbenou sedačku.
Nelze opomenout ani Liama Lawsona, mladého jezdece, kterému byla již dříve odepřena stálá sedačka, když tým AlphaTauri vsadil na zkušenějšího Daniela Ricciarda. Ten však kvůli zranění musel uvolnit místo, a tak do vozu usedl právě Lawson. Přestože ve srovnání s Francem Colapintem možná tolik nezáří, Lawsonův talent je nesporný. Pro příští sezónu však stále nemá svou pozici jistou.
Formule 1 má před sebou nová pravidla pro rok 2026 a také nové tváře, které již dnes můžeme směle vyhlížet. Právě díky nováčkům jako Piastri, Colapinto a Lawson se otevírají dveře novým talentům. Můžeme se jen těšit, co nám ještě předvedou matadoři tohoto sportu nebo jejich mladší kolegové. A dokáže někdo z nich překonat rekord Fernanda Alonsa?