Vždyť refrén „Šel jsem jenom pro těstoviny“ je složený prakticky jen z explicitních výrazů a myšlenky, že každá cesta pro těstoviny končí v jednom z žižkovských lokálů. Přesto však skladba, doplněná o zástupce Dvojlitrboyzz ICY L, skvěle zní. Proč? Je téměř definicí autentičnosti dané situace. Labello věc popisuje bez skrupulí a naplno, což si ostatně čas od času peprnější výraz zaslouží, a nese se tak na vlně muže, který vlastně chtěl zprvu jen těstoviny. Pražský rapper se stejně jako u své myšlenky s jednou jídelní sadou nachází na konci situace, kterou zpětně zhodnocuje a analyzuje, přesto je mu zároveň jasné, že ne vždy se vrátí s těstovinami, a s jednou jídelní sadou se neobejde.
Originalitu a svěží vítr přináší i skladba, ve které se Labello stylizuje do role Ivana Jonáka, známé postavy českého podsvětí 90. let, ke které vznikl i videoklip, či óda na českého underground básníka Igora Kandru. Jediným zklamáním z mého pohledu je tak skladba Jelení lůj, kdy se nám proudem vědomí představuje, co se aktuálně autorovi honí v hlavě až yungleanovsky. Přesto, že hudební produkce stejně jako na celém albu hraje tvůrci dokonale do karet, těžko se lze ubránit pocitu, že ač si text své uši najde, do konceptu nezapadá.
Většina skladeb se nese na vlně autentičnosti, u singlů VKV, Poslední love a Direct nám navíc autor přidá i příběhovou linku. Instagramová láska na první pohled jako jev, kterému předešlé generace nebudou rozumět, dostává v posledním jmenovaném tracku hlavní slovo a tím i jasně ohraničuje skupinu posluchačů.
Autotune EP tak nikdy nebude počinem, ze kterého budou při poslechu nadšení vaši rodiče, ani ničím, co bude povzbuzovat post-teenagerské egoistické nálady. Konečně ale přináší do rapu opět klid a příběhovost zaobalenou v hávu dnešní generace. Ve finále je tak příjemnou vlaštovkou mezi tvrdým barracudovským pojetím rapu a baladami Paulieho Garanda.
Labello – Autotune EP (2019)
Žánr: rap
Délka: 19:72
Hodnocení: 88%