ne., 19. květen 2019 08:28

Recenze: Olomoucké FÆNCY FRIES se chlubí hranolkami v netradičním provedení

Faency Fries Faency Fries Zdroj: Patrik Czepiec
Před třemi lety vznikl v hlavách ostravských kamarádů Reného Müllera a Jana Haščáka nápad založit první pobočku FÆNCY FRIES. Od té doby už uplynulo hodně vody a síť jejich hranolkáren se rozšířila mimo jiné také do Olomouce. Tradiční a obyčejný pokrm dostal v hanácké metropoli nový rozměr, denně si ho chodí vychutnávat desítky nadšených jedlíků.

Není důvod se jim divit. Ve FÆNCY FRIES totiž rozhodně zájemci nedostanou porci neochucených, přesmažených a polotovarových brambor bez jediného nádechu čerstvosti. Hranolky stále se rozrůstajícího řetězce personál připravuje s nejlepším vědomím i svědomím, a hlavně z ryze českých surovin.

Lze si je vychutnat ve dvou různě velkých porcích, ovšem vřele doporučuji sáhnout po té větší v ceně 48 korun. Deset kaček udělá nemalý rozdíl. Z hranolek se najíte skutečně dosyta, ať už vám poslouží jako alternativní oběd, nebo tak trochu kalorická večeře. A spěcháte-li do školy nebo do práce, nemusíte se bát výraznějšího zdržení. Na hranolky jsem nikdy nečekal déle než deset minut, přestože skromný kiosek při mé návštěvě občas praskal ve švech.

Zaměstnanci FÆNCY FRIES každý den mimo neděli vykouzlí také speciální nabídku čerstvých domácích omáček. Zatímco některé jsou ve stálém oběhu, jiné si lidé vychutnají jen při výjimečných událostech. Jako třeba v rámci letošního festivalu Academia Film Olomouc, kdy v nabídce přistál chutný AFO dip. Z běžných omáček stojí za doporučení chilli majonéza, česnekový dresink nebo velmi netradiční švestkový dip.

Větší vadou na kráse podniku je snad jen nabídka tatarské omáčky nebo kečupu, která se má zřejmě zavděčit „běžným” Čechům. Jenže nač kazit dokonalost samu něčím tak triviálním a nenápaditým? Tomatový protlak už totiž nezachrání ani čedarový posyp, který u drtivé většiny ostatních omáček skvěle dokresluje chuť.

Za poslední měsíc začali v olomoucké FÆNCY FRIES používat také jiné obaly, ve kterých si bramborovou pochoutku odnesete. Kvádrovitou krabici vystřídal papírový kornout rozdělený na dvě části, díky kterým se dip nedostane pouze na některé hranolky, jako tomu bylo v minulosti. Do tramvaje už tak nenastoupíte s ulepenými prsty. A i kdyby se vám to vinou vaší (ne)šikovnosti skutečně podařilo, personál vám vždy ochotně poskytne papírové ubrousky.

Pokud zrovna nemáte chuť pojídat hranolky za pochodu, můžete si za nepatrný příplatek nechat pokrm dokonce zabalit do kartonového obalu. Po relativně krátké době se ale na vrchní straně krabičky objeví malé kapičky vody. Když si pak při rychlém trhání papíru nedáte pozor, mohly by stéct zpátky do jídla, a pokazit tak minimálně estetický dojem. Jinak ale FÆNCY FRIES není co vytknout, nastolenou laťku dokázali udržet přímo dokonale.

Hodnocení: 85 %

Zobrazeno 2295 krát
Naposledy upraveno: čt., 23. květen 2019 09:56