st., 3. duben 2019 20:25

RECENZE: Ona mu nedala? Ta je ale lakomá. Film Ženy v běhu válcuje česká kina

Film Ženy v běhu slaví mezi diváky velký úspěch Film Ženy v běhu slaví mezi diváky velký úspěch Zdroj: csfd.cz
Pokud jste fanda typických českých romantických komedií na jejímž konci, vše dopadne happyendem, tak je tento snímek z dílny Martina Horského právě pro vás. Humor, který je přítomen po celou dobu filmu, nemá v 90 minutovém rozsahu hluché místo, a tak vás pořádně polechtá na bránici. Jedna vdova a tři neprovdané dcery se zdá být spíše jako začátek nějakého Kingova thrilleru, ale s postupem děje zjišťujeme, že to tak zlé, jak se zdálo na začátku, přeci jen nebude.

Roli čerstvé vdovy, která je více než odhodlána splnit poslední přání zesnulého tatínka Bolka Polívky, a to sice zaběhnout maratón,si zahrála Zlata Adamovská. K úspěšnému splnění mise, kterou maminka chytře rozdělí mezi ni a své tři dcery, je zapotřebí – hromada reklamního oblečení a Vladimír Polívka, jako běžecký trenér.

První dcera, maminka na plný úvazek, kterou ztvárnila Tereza Kostková, má doma trojici povedených synů a pubertálního tatínka k popukání. Toho bychom označili ze všudybyla a domácího kutila Ondřeje Vetchého, po jehož hláškách a radách nad zlato se museli mnozí sbírat ze země. Zejména pak rodinné rozhovory nabývaly tak autentických rozměrů, že si mnozí mysleli, že si koupili lístek na vlastní autobiografii.Dcera číslo dvě, Veronika Kubařová, je žena zhrzená muži, toužící po miminku. V protějším domě narazí na malou holčičku žijící pouze s tatínkem Martinem Hoffmanem, který zde ztvárňuje roli zcela kontrastní postavě jednoduchého, nevychovaného burana Luďana z Mostu. Jenovéfa Boková v roli třetí dospělé dcery s pubertálními výlevy se dokonale vžila do role milenky, která už je otrávená obšťastňováním svého ženatého šéfa Petra Vondráčka. Naštěstí však přiklusal mladý, krásný a přítelkyní čerstvě opuštěný Vladimír Polívka.

Karty jsou rozdány zcela ideálně na to, aby se postavy mezi sebou začaly párovat. nejlépe kdyby tam přibyl ještě nějaký ten opuštěný pejsek a máme dokonale zaděláno na dvojitou lovestory a jednu svatbu. Mateřské rady, dojemné scény, ale především plnou urnu vtipných hlášek a srandovních momentů přináší milovníkům českých filmů tato komedie. Dílo by se tak mohlo směle zařadit mezi ty úspěšné po bok starších kousků Martina Horského, jako Život je život nebo Bezva ženská na krku, které nespojuje jen ojedinělý humor, ale i jedinečný Ondřej Vetchý.

Zobrazeno 1697 krát
Naposledy upraveno: st., 10. duben 2019 22:53