Maloobchodní řetězec Walmart patří mezi firmy s největšími tržbami na světě, které sahají až 500 miliardám dolarů. Zůstat jedničkou však není lehké, a tak musel přijít s inovativní novinkou chytré prodejny, kterou zákazníkum dokazuje, že nakupují na správném místě.
Technologický projekt nese název Intelligent Retail Lab a zahrnuje spoustu kamer, senzorů, dotykových displejů a v neposlední řadě i umělou inteligenci.
Stovky kamer a tisíce senzorů dohlíží na správné zabalení zboží, úhledné srovnání a jeho dostatek v regálu. Zároveň upozorňují na nahnilé ovoce či zeleninu. "Zákazníci si mohou být jisti, že tam zboží je a že je čerstvé.", ujišťuje šéf projektu Mike Hanrahan.
Aby nakupování zákazníky bavilo, rozhodl se Walmart přidat do jedné části prodejny interaktivní displej, který po zaznamenání pohybu například změní barvu a z bublin vytvoří abstraktní obrazce. Informace o zboží a dotazy zákazníků zodpoví interaktivní dotykové tabule.
Walmart umělou inteligencí nekončí a v budoucnu nám představí i další služby. Momentálně pracuje na aplikaci pro chytré telefony, prostřednictvím které by si zákazník sám naskenoval zboží, zaplatil ho online a rovnou mohl odejít.