Letos o Adventu zaměstnanci připravují dvakrát více balíků než loni. Důvodem je stále převládající koronavirová pandemie, zavírání a otvíraní obchodů a strach lidí nakupovat dárky fyzicky v nákupních centrech. Proto řada z nich volí jednodušší cestu a nakupuje dárky online. Pošta má již nyní řadu zpožděných zásilek, přesto však slibuje, že své služby do budoucna omezovat nehodlá. Jestli však balík, který má být vánočním dárkem, stihne do Štědrého dne dojít, už negarantuje.
Kvůli enormnímu nárůstu zásilek může zpoždění balíku činit až několik dní, přestože nynější rozvolnění obchodů poštám pomohlo, přiznala Česká pošta.
Částečným řešením se jeví možnost nenechat si zásilku doručit až domů, ale na nejbližší poštovní pobočku. Problém je v tom, že se zde jen stěží lze vyhnout tvořícím se frontám a shlukování lidí jako před jinými čerstvě otevřenými obchody.
Dalším krokem, jak se Česká pošta snaží s touto situací vypořádat, je mimořádná otevírací doba výdeje balíků ve svých největších pobočkách. V sobotu bylo možné si balík vyzvednout od půl druhé do půl šesté odpoledne. Tato možnost by mohla nastat ještě poslední sobotu před svátky. V České republice je takovýchto poboček 367, které to jsou, zjistíte například přímo na stránkách České pošty.
V neposlední řadě je možností, jak zásilku obdržet včas, by poté mohlo představovat využití Balíkoven, kterých je u nás už kolem 2 000
Letošní rok pošta nestanovila datum, do kterého by mělo dojít k odeslání balíků tak, aby stihl do Vánoc přijít. Předešlé roky to tak sice bylo, ale situace byla naprosto odlišná.