Integrovaná doprava má zajistit lepší návaznost mezi autobusovými a vlakovými spoji. Dojde k navýšení počtu autobusových i vlakových spojů, a to i o víkendu. Měly by zmizet situace, kdy po jedné trase pojede více spojů a poté vznikne tzv. hluché místo, tedy období, kdy nepojede žádný spoj. Další výhodou je, že pokud obyvatelé budou potřebovat využít na své cestě více spojů, nebude nutné kupovat jízdenku pro každý spoj. Pro celou cestu bude stačit jediná jízdenka, bez ohledu na množství přestupů.
Protože dopravní systém bude rozdílný od toho stávajícího, dojde k rozšíření služeb centrálního dispečinku. Ten je funkční už nyní a jeho pracovníci jsou cestujícím schopni poskytnout informace o dopravním spojení, poloze autobusového spoje, případně zodpovědět jiné dotazy.
V kraji končí největší přepravní společnost
Změny se ale netýkají pouze fungování dopravního systému. Na podzim loňského roku totiž Zlínský kraj vypsal výběrové řízení na nového dopravce, který bude zajišťovat dopravu v kraji následujících deset let. Doposud spoje zajišťovala z velké části společnost ČSAD Vsetín, v proběhlém řízení ale neuspěla ani v jedné ze šesti oblastí kraje. Zlínsko by nyní měla obsluhovat britská společnost Arriva, Vsetínsko a Valašskomeziříčsko francouzský Transdev, Uherskohradišťsko a Valašskoklobucko ČSAD Uherské Hradiště, poslední region Kroměřížsko zůstane současnému operujícímu dopravci KRODOS. ČSAD Vsetín v současnosti zaměstnává přes 470 osob, z toho asi 400 jsou řidiči autobusů. Po kraji vlastní také několik provozoven.
Výběrové řízení musí ještě schválit krajská rada. Jeho vítězové ale budou muset řešit ještě jeden problém – majitelem autobusového nádraží ve Zlíně je totiž společnost Z Group, která vlastní i ČSAD Vsetín. Nové dopravce tak budou čekat jednání o nájmu, popřípadě odkupu nádraží.
Rozdílně bude vypadat i situace na železnici. O její dopravu v kraji se budou dělit České dráhy a společnost Arriva.