Dvojité závody, tak zní první novinka pro letošní sezonu. S největší pravděpodobností to zůstane sice jen výjimka letošní sezony, ale pokud by se ukázalo, že dva týdny po sobě na stejném okruhu se pro Formuli 1 vyplatí, tak není vyloučené, že i toto můžeme vídat častěji. Přece jen týmy budou moci zůstat zhruba 10 dní na stejném místě a celý „cirkus“ se nebude muset stěhovat a týmy tak budou moci ušetřit.
Čekají nás tedy minimálně dva takové dvojzávody, a to v Rakousku na Red Bull Ringu a Anglii na slavném Silverstonu. Šéf Red Bullu Christian Horner navrhoval, aby se druhý závod o týden později jel do protisměru, naznačil také, že se uvažuje o třetím dvojzávodu na blízkém východě na podzim. Bohužel tenhle zajímavý nápad byl smeten ze stolu z důvodu již zmiňované bezpečnosti, protože trať v Rakousku nemá uzpůsobené bezpečnostní zóny.
Poslední návrh se dokonce dostal až k hlasování. Jednalo se o kvalifikační závod. Jednalo by se vždy o druhý závod v daném dvoj víkendu. Místo klasické kvalifikace by se odstartoval třicetiminutový sprint s tím, že pořadí na startovním roštu by bylo otočené oproti celkové klasifikaci, lídr šampionátu by tak startoval z posledního místa. Proti tomuto návrhu byl jako jediný šéf Mercedesu Toto Wolff, který uvedl, že by to byla komplikace za cestou Hamiltona k šestému titulu.
Christian Horner byl hlavním propagátorem této myšlenky. Snažil se přemluvit ostatní týmy a většina jeho myšlenku podpořila. „Problém je v tom, že pokud zopakujeme stejný formát na stejném místě, výsledek bude pravděpodobně velmi podobný. Máme ideální příležitost vyzkoušet něco jiného. A pokud je to v platnosti od prvního závodu šampionátu, a ne něco, co se během roku mění, neměli bychom s tím mít žádný problém.“ Osvětloval médiím svůj nápad šéf Red Bullu.