Toto rozšíření hraje hru na dvě strany. Garantuje uživatelům nejlepší slevu, zároveň ale tvrdí internetovým obchodům, že je pro ně výhodné být s Honey partnery. Rozšíření brání lidem najít kupóny s největší slevou, tudíž obchod vydělá více peněz. Obchod spolupracující s Honey si může určit, jaké kupóny se uživatelům zobrazí a jaké naopak ne, na oplátku minimálně tři procenta výdělků obchodu připadnou Honey. Uživatelé proto s využitím této služby nenachází nejlepší slevy, ale pouze ty, které obchod chce, aby nalezli.
„Generace Z je extrémně citlivá na slevy. Nelze ignorovat fakt, že budou aktivně hledat slevové kódy a možná najdou lepší nabídku. S Honey můžete ovládat procentuální výši slevového kódu a odradíte je hledat na internetu vyšší slevový kód,“ říká zaměstnankyně obchodu s oblečením v podcastu The Honey Buzzcast, který se zaměřuje na přilákání nových podniků ke spolupráci s Honey.
Hlavním zdrojem příjmů rozšíření je však zaměření na affiliate marketing. Jedná se o provizorní formu marketingu, kdy partneři (například influenceři nebo webové stránky) propagují produkty firmy a získávají odměnu za každý uskutečněný nákup provedený přes jejich speciální odkaz. Honey se uživatelům aktivuje při placení produktu, oznámí jim, že nalezlo slevové kupóny. Uživatelé poté kliknou na oznámení, aby uplatnili slevu. Kupóny občas fungují a občas zase ne, to nejdůležitější ale spočívá v tom, že během procesu Honey nepozorovaně zamění speciální affiliate odkaz od partnera za svůj.
„Pokud je Honey posledním programem použitým při nakupování na webu, je pravděpodobné, že Honey obdrží provizi za zprostředkování nákupu,“ uvedla sama společnost. To znamená, že Honey tajně obírá o příjmy tisíce influencerů, kteří ho propagovali.
Rozšíření Honey bylo spuštěno v roce 2012 zakladateli Ryanem Hudsonem a Georgem Ruanem. V roce 2019 jej zakoupila společnost PayPal za čtyři miliardy amerických dolarů. Po odhalení podvodných praktik, za kterým stojí Youtube kanál MegaLag, počet uživatelů na prohlížeči Google Chrome klesl z dvaceti na sedmnáct milionů.