Seriál Moto3 se vrátil na okruh nedaleko katarského hlavního města Dauhá, kde se také konal první závod sezóny, který vyhrál Španěl Jaume Masia. Jediný český zástupce v šampionátu Filip Salač se chtěl pokusit vylepšit 13. místo z úvodního podniku, kde ukázal, že bezpochyby patří mezi největší talenty světové motocyklové silnice. Trápila ho však nedostatečná konkurenceschopnost na rovinkách, kde pokaždé ztratil to, co svými dravými předjížděcími manévry během jednoho kola dokázal získat. Experti a fanoušci se však spíše zaměřovali na debutanta, teprve 16letého Pedra Acostu, kterému chybělo na Masiu pouhých 42 tisícin, aby slavil triumf už ve svém prvním startu mezi profesionály.
Salač měl původně do startu druhého závodu sezóny vystartovat až z 19. pozice, penalizace soupeřů za pomalou jízdu v druhém volném tréninku ho ale vyšvihla na 15. místo, tedy na start z konce páté řady. Po zhasnutí červených světel získala česká naděje několik pozic a v úvodních kolech se udržovala ve vedoucí skupině, která místy čítala až 21 závodníků. Téměř všichni jezdci měli tedy šanci na vítězství, to se ale nedalo tak jednoduše říct o všech. Celkem sedm závodníků v čele s Acostou muselo po výše zmiňovaných trestech odstartovat až z boxové uličky. Museli tedy podat výjimečný výkon, aby se dostali alespoň na bodované pozice.
Velká cena Dauhá se nijak zvláště nelišila od těch předchozích – obrovská skupina jezdců, ze které mohl na konci vyjít téměř kdokoliv vítězně. Salač se postupně prodíral vpřed a v půlce závodu se dokonce objevil i na prvním místě. Neskutečná vyrovnanost pole však znamenala, že měl český jezdec nelehkou práci udržet se na vedoucích příčkách. Šest kol před koncem tato vyrovnanost bohužel přinesla i konečnou pro Salače, když se pokoušel po vnějšku skrze druhou zatáčku předjet Sasakiho na KTM, po kontaktu s Japoncem neudržel rovnováhu a upadl.
„Snažil jsem se tlačit, nedal jsem nikomu ani metr, vždycky jsem se snažil jít dopředu,“ vyprávěl Salač. „Pak mi došlo, že je to zbytečné, protože závod bude ještě dlouhý, tak jsem si chtěl hlídat pozici okolo pátého místa. To se mi dařilo, ale pak přišel kontakt s jedním ze soupeřů,“ pokračoval. „Myslím si, že to byl Sasaki. Musel mě vidět, protože já jsem kontroloval jeho přední část motocyklu a on to najednou odrovnal. Myslím, že to udělal schválně,“ dodal rodák z Mladé Boleslavi, který byl ale viditelně zklamaný, jelikož měl poměrně velkou šanci i na vítězství. „Motorka jela fantasticky a měla na vítězství. Měl jsem to dneska pod kontrolou a myslím si, že jsem všem ukázal, že na to mám, když motorka funguje,“ zakončil Salač.
Po závodě se ale centrem pozornosti všech stal Španěl Pedro Acosta. Přestože startoval z pitlane, jeho dechberoucí jízda mu přinesla premiérové vítězství v mistrovství světa, když zdolal Jihoafričana Darryna Bindra rozdílem pouhých 39 tisícin sekundy v cíli. Šestnáctiletý vítěz Red Bull Rookies Cupu teprve ve svém druhém představení mezi světovou elitou předvedl něco, co už nyní experti považují za jednu z nejúctyhodnějších jízd celé historie motocyklového sportu.
Výsledky Velké ceny Dauhá Moto3 (18 kol, 96,840 km):
1. Pedro Acosta (Šp., KTM) – 38:22.430
2. Darryn Binder (RJA, Honda) +0,093 sek.
3. Niccolò Antonelli (Ita., KTM) +0,482
4. Andrea Migno (Ita., Honda) +0,514
5. Kaito Toba (Jap., KTM) +0,651
6. Izan Guevara (Šp., GASGAS) +0,708
7. Ayumu Sasaki (Jap., KTM) +1,805
8. Ryusei Yamanaka (Jap., KTM) +1,857
9. Jaume Masia (Šp., KTM) +1,875
10. Romano Fenati (It., Husqvarna) +1,967
…
Filip Salač (ČR, Honda) neklasifikován