Mezi největší úspěchy Metafory patří tituly Jíst, meditovat, milovat nebo Sex ve městě. „Spojení s velkým hráčem na trhu nám výrazně pomůže v pružnější komunikaci jak k zahraničním partnerům, tak k našim čtenářům. Pozitivně nahlížíme především na vysokou míru autonomie celého našeho týmu a možnosti pokračovat ve směru, který jsme za 17 let fungování vytyčili a který je nám blízký," řekla Magdaléna Feldeková.
Metafora bude fungovat jako samostatný útvar s vlastní redakcí. „Velmi si ceníme obchodní intuice, kterou paní Feldeková ukazuje při výběru titulů. Zajímavé jsou pro nás především silné ženské příběhy a zajímavé autorky, jako i thrillery a knihy o sebepoznání," řekl Roman Sviták, předseda představenstva Grada Publishing. „Věříme, že naše významná investice do reklamy a obchodu umožní značce Metafora získat zajímavé tituly s bestsellerovým potenciálem a upevní tak svou pozici kvalitní literatury pro ženy, a nejen pro ně," dodal.
Nakladatelský dům GRADA je největším českým nakladatelem odborné literatury, ročně vydá okolo 300 titulů. Za loňský rok měly konsolidované tržby společnosti hodnotu 170 milionů korun. Už od roku 2015 GRADA expanduje, první speciální značka COSMOPOLIS je zaměřená na zahraniční i českou beletrii, zastupuje například britského autora Roberta Bryndzu a Zdeňka Svěráka. Mezi další značky nakladatelství patří BAMBOOK, ALFERIA a BOOKPORT.