Město již několik let neinvestuje do rozvoje autobusové dopravy. Zastupitelé si totiž dali za slib vybudovat v lázeňském městě zcela bezemisní MHD. Už před dvěma lety se proto v ulicích objevily první parciální trolejbusy. Ty například úplně nahradily autobusovou linku spojující centrum s městskou částí Hudcov.
„Technickým provedením patří nové teplické trolejbusy k absolutní špičce v tom, co Škodovka nabízí,“ říká obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr. Nové trolejbusy ujedou až dvanáct kilometrů jen na bateriový pohon. Vozy jsou vybaveny kamerovým systémem a klimatizací, hlavně ta doposud ve vozidlech chyběla. Nechybí ani moderní informační systém pro cestující.
Změn bude letos více
Zastupitelé v lednu odsouhlasili stavbu nové trati v ulicích Obránců míru, Maršovksá, Bohosudovská a J. Koziny na sídlišti Luna. Na práce město vyčlenilo 230 milionů korun. „Rozšíření tratí potřebujeme pro další fungování naší koncepce MHD. Autobusy postupně nahrazujeme trolejbusovým provozem,“ uvedl pro Teplický deník primátor Hynek Hanza.
Nejnáročnější operací bude budování trolejového vedení na sídlišti Luna a propojení se stávající tratí v Přítkovksé ulici. Jak ale bude stavba letos pokračovat se zatím neví. Kvůli pandemii coronaviru se stavební práce možná o něco zpozdí.