Mezi Prahou a Ostravou dojde také ke zrychlení expresních spojů. Průměrná cesta tak bude trvat 2 hodiny a 30 minut, což je kratší, než doprava autobusem nebo autem. České dráhy chystají také zrychlení vlaků i do měst jako Zlín, Staré Město u Uh. Hradiště nebo Vsetín. Zdvoukolejnění tratě by mělo zrychlit dopravu mezi Pardubicemi a Hradcem Králové.
Cestování mezistátními vlaky, například do Berlína nebo Vídně, by mělo být nově rychlejší. Kromě modernizace koridorů na území České republiky došlo také ke změnám v zahraničí. "Aktuální zrychlení na trase do Berlína je způsobeno zkrácením pobytů v tamních stanicích," uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Podobně tomu bylo na cestě do Vídně, kde se zvýšila rychlost u hranic a také zlepšení provozu díky nové budově hlavního nádraží. Mnoho tras stále podléhá výlukám z důvodů oprav, nicméně po jejich dokončeních by se nové časy měly projevit naplno.
ČD zvládly v průběhu několika let značně snížit dobu cestování. Během deseti let se čas snížil na většině tras o desítky minut. V případě hlavní trasy Praha-Ostrava jde téměř o hodinu. Ze zahraničních spojů nejvýraznější změny zaznamenaly spoje Praha-Košice a Praha-Vídeň.