Výhodou potrubní dopravy Hyperloop je nejen rychlost tubusového vlaku, ale také to, že je možné trať vést nad zemí i pod zemí. Principem pohybu vlaku je snížený tlak vzduchu v tubusu. To znamená, že bude rychlejší než nynější japonské vlaky, které jsou poháněné magnetickou energií a dosahují rychlosti přes pět set kilometrů.
Společnost stojící za Hyperloop zatím žádnou trať nepostavila. Jedna taková už ovšem ale vzniká v Kalifornii a zástupci společnosti již objíždějí potenciální místa, kde by potrubní doprava mohla být. Zdá se, že Slovensko do těchto míst patří. Slovenské ministerstvo hospodářství již podepsalo s Hyperloop technologies dohodu o budoucí spolupráci. Trať by měla vzniknout mezi Bratislavou a Vídní a zkrátit tak čas cestování z hodiny na deset minut. Trať by se podle všeho mohla v budoucnu rozšířit i do dalších států Visegrádské čtyřky.