V podcastu se můžeme seznámit s velkou škálou témat od sportu až po politiku. Mezi hlavní důvody poslechu konkrétního podcastu patří jeho autor, dále to bývá host, který je přizván. Většinou to bývají odborníci na dané téma, které se v dané epizodě probírá.
Matěj Depeš, 20 let, Filozofická fakulta, Koreanistika pro hospodářskou praxi
Podcast se dá považovat za formu sebevzdělávání, je mnoho autorů, kteří volí zajímavé a přínosná témata s hosty, kteří se v dané oblasti vyznají. Co se týče relevance informací, jsem lehce skeptický. Samozřejmě záleží na autorovi a tématu ovšem pokud může být v podcastu někdo jako Bejr, o relevanci se v tom případě rozhodně bavit nemůžeme.
Klára Šoltysová, 22 let, Pedagogická fakulta, Vychovatelství a speciální pedagogika
Podle mého názoru je podcast relevantní zdroj informací, pokud je v něm nějaký odborník, člověk, který je vzdělaný a zkoumá dané téma. Je to i forma zábavy, protože posluchač si vybírá podcasty podle svých zájmů. Je to jistě i forma sebevzdělávání, protože se člověk zamyslí nad tématy nebo si vybírá konkrétní sebevzdělávací podcasty, je to smysluplné vyplnění volného času.
Martin Lulák, 34 let, Redaktor a koeditor, redakce vědy ČT
Pokud je podcast vedený někým, komu důvěřuji, dlouhodobějším posloucháním a tím, jak vede rozhovory. Vím, že se na rozhovor s daným odborníkem připravuje, tak je to pro mě jak zábava, tak i zdroj informací a zároveň i forma sebevzdělávání. Ve zkratce, záleží na provedení a hostovi.
Markéta Sychrová, 50 let, Speciální pedagog, Pedagogicko-psychologická poradna
Záleží na tématu a autorovi podcastu, spíše se však přikláním k tomu, že je to pouze forma zábavy, alternativa knihy, audioknihy apod. Jako zdroj informací to podle mě není příliš relevantní, ale ovlivněné názorovými postoji hostů a autorů.