pá., 15. březen 2019 21:07

RECENZE: Metro Exodus ukáže postapokaliptický svět

Titulní obrázek hry Titulní obrázek hry Zdroj: Metrothegame.com
Nová pecka ze světa postapokalyptického světa autora Dmitriho Glukhovskeho s přízviskem Exodus je další úspěšný výtvor zapsaný pod vlajkou 4A games. Tentokrát se namísto zkoumání už skrz naskrz probádaného Moskevského metra vydáte na epickou cestu napříč bývalým Sovětským svazem.

Jedním z hlavních lákadel hry je otevřený svět. V cestě za hledáním čistého místa pro život se v kůži hlavního protagonisty Arťoma ocitnete hned v několika mistrně atmosféricky zpracovaných lokalitách a ať už se nacházíte na poušti, nebo na břehu řeky, nemáte pocit, že by vývojáři svou práci odflákli. Lokace jsou uvěřitelné a hezky ukazují, že i když si svět zažil nukleární válku, život na povrchu neskončil. Právě naopak.

I přes to, že je hra žánru first person shooter (střílečka z první osoby), nečekejte zážitek podobný titulům DOOM, nebo Wolfenstein. Naopak, hra vás často nabádá k milosti, a za ni vás i patřičně odmění.

Asi nejvíce zajímavým aspektem titulu je atmosféra, kterou krásně doplňuje povedený soundtrack. Hra dokáže velice dobře vtáhnout do děje a než byste se naděli, budete hrát na kytaru se svým parťákem, nebo budete poslouchat příběhy ostatních u hrnku teplého čaje. Metro Exodus nám ukazuje, že umí hráče pohltit a čím dále se ve hře nacházíte, tím je atmosféra hustější a hustější, až nakonec vyvrcholí v podobě poslední mise, jež dostane do kolen i zasloužené herní veterány.

Jako u ostatních titulů z rodiny Metra není optimalizace hry ideální. Často spontánně klesá počet snímků za sekundu (FPS), nebo se zničehonic propadnete do země. Oproti ostatním titulům jsou tyto problémy sice méně časté, ale stále přetrvávají, a to nepříjemně kazí herní zážitek.

Metro Exodus je zkrátka pecka hodná pozornosti každého milovníka dobrého příběhu a atmosféry. Sám jsem se nachytal, že jsem strávil mnohem více času interakcemi se členy posádky v lobby mezi jednotlivými kapitolami hry, než abych hrál samotné kapitoly. 4A games se tentokrát překonalo a nabídlo nám kvalitní titul v době, kdy je trh zahlcený levnými tituly za vysokou cenu.

Hodnocení: 95%

Zobrazeno 1298 krát
Naposledy upraveno: pá., 15. březen 2019 23:43