Film Alejandra Iñárrita byl dlouho očekávaným hitem. Režisér loňského oscarového Birdmana se s natáčením vypořádal svým osobitým stylem a z celkového rozpočtu 130 milionů dolarů vyždímal doslova, co se dalo. Zarytě odmítal točit před zeleným plátnem. Film se tak tvořil v přírodě a často v podmínkách, které byly pro herce, štáb i rozpočet těžkou zkouškou trpělivosti.
Inspirace filmu je ve skutečné postavě Hugha Glasse, amerického pohraničníka, který byl potrhán grizzlym a zanechán svými společníky na pospas. Na pokraji smrti se Glass plazil téměř 300 kilometrů do bezpečí pevnosti Jižní Dakoty. Příběh o Glassovi vyšel z pera Michaela Punkeho v roce 2002 s názvem „Muž v divočině“. Tvůrci Revenanta vycházeli právě z této knižní předlohy a přidali něco navíc – zavražděného syna a touhu po pomstě, jež vedla doslova až za hrob.
I přes obtížné podmínky filmování, na kterých Iñárritu trval, výsledek hovoří jasně. Film je pastvou pro oči. DiCaprio je v hlavní roli skutečně výtečný a jeho utrpení hlavní postavy je natolik reálné, až mrazí. Ale prim v tomto snímku hraje kamera. Tu držel v rukou taktéž oscarový Emmanuel Lubezki a pod Iñárritovým vedením se mu podařilo vytvořit něco výjimečného. Nemilosrdná, ale nádherná americká krajina je zachycena s dokonalou pečlivostí. Režisér vykreslil bolestivé putování zmrzačeného pohraničníka za pomstou velmi reálně. K tomu přidal i prvky mystiky a v neposlední řadě precizní detaily ve všech ohledech. V některých okamžicích až morbidně detailní. Zajímavostí je nepochybně fakt, že dialogů je ve filmu minimum. Drtivá většina snímku se drží zmučené hlavní postavy, která nepotřebuje slova, aby se mohla vyjádřit. A ani vy je nebudete postrádat při sledování tohoto filmu.