Blizzard vydal ve svém posledním patchi pro Diablo III mnoho změn zcela zdarma. To je asi jediný možný důvod, proč je datadisk tak drahý. Pro porovnání, RoS stojí stejně jako mnohem obsáhlejší původní hra. Vývojáři si tedy prostřednictvím datadisku nechali zaplatit i za poslední patch. To je ovšem na zváženou, protože hra měla takhle vypadat i bez patche od začátku. Blizzard jen napravil své vlastní chyby.
Nový pátý akt přináší navazující nový příběh, ve kterém se anděl smrti Malthael zmocní Black Soulstonu a rozpoutá hotové peklo s cílem vyhubit lidskou rasu. Pohnutky, které ho k tomu vedou, jsou však vcelku logické a lze s ním i do určité míry sympatizovat.
Celá nová úroveň se skládá ze tří odlišných lokací: Westmarch, Blood Marsh a Pandemonium Fortress. Atmosféra těchto lokací je podkreslena i perfektním soundtrackem, který patří k těm nejlepším, které jsem za poslední dobu ve hrách slyšel. Tvůrci hry zde přidali i mnoho vedlejších questů, které rozhodně potěší (obzvláště mise společníků).
Crusader (křižák) je novou postavou, která je obdobou paladina z předešlého dílu série. Ostatní postavy získají na navýšeném sedmdesátém levelu čtvrtý slot pro další pasivní schopnost včetně dvou zcela nových. Dále však jen od šedesáté úrovně jednu novou aktivní schopnost včetně runových modifikací. Na druhou stranu nová schopnost potěší a vměstnat všechna runová vylepšení do deseti levelů je tak akorát. Vývojáři si ale mohli pohrát se stávajícími schopnostmi postav. Škoda.
Skvělým vylepšením je ovšem nová postava Myriam, která dokáže očarovat výzbroj, případně měnit přiřazené atributy. Velkou pozornost věnovali vývojáři dialogům. Herní doba sice není příliš rozsáhlá (okolo dvanácti hodin včetně veškerého průzkumu), ale dialogy se velmi vydařily. Mají svou hloubku, smysl, skvěle doplňují existující vztahy mezi postavami a jsou často i vtipné.
Na konci každé ze tří lokací čeká na hráče boss. Bossové provádějí převážně plošné útoky, postavy na dálku jako je Wizard, Demon Hunter nebo Witch Doctor s nimi nemají větší problém, přestože jsou souboje delší a bossové houževnatí. Zbývající postavy určené primárně na boj zblízka, mohou však mít menší problémy.
Celkově se RoS vyvedl a jedinou vadou na kráse je jeho přemrštěná cena. Pro pravého příznivce a majitele Diabla III je ale nutnou povinností. Bohužel na to Blizzard až moc spoléhá. Otevřený konec navíc může znamenat další pokračování nebo i datadisk. Snad to vývojáři nepřeženou a nedopadne to s Diablem jako s jejich stěžejním titulem World of Warcraftem.