Divadlo na cucky (dále jako DNC) funguje v Olomouci již od roku 2004 a za svou existenci prošlo mnohými změnami. Za tu dobu se v jejich repertoáru vystřídalo již nemalé množství her od různých autorů, jako např. hra Racek od A. P. Čechova, Poiésis od Mariny Cvetajevové či hra Vyčištěno od Sarah Kane. V čele divadla stojí Jan Žůrek, který vystudoval divadelní vědu na filozofické fakultě v Olomouci a je režisérem většiny her DVC z nichž nejnovější je Strindbergova Slečna Julie.
August Strindberg byl švédský spisovatel a dramatik známý jako nepřítel žen a autor psychologicky laděných dramat. Hru slečna Julie napsal v roce 1888 a vzbudil tím všeobecné pobouření, neboť hra se zaobírá tématy jako láska vs. chtíč, třídní postavení a hlavně boj mezi pohlavími. Jeho hra se však z dnešního hlediska zdá značně nadčasová, především z toho důvodu, že autor v ní zdůrazňuje sociální rozdíly mezi postavami. Děj se odehrává v průběhu Svatojánské noci, kdy mladá hraběnka Julie pod vlivem této magické doby stráví noc se sluhou Jeanem. Ten ovšem v mladé šlechtičně vidí pouze sexuální kořist a odmítá s ní odjet. Situace se stává pro Julii bezvýchodná a jediným řešením pro ni je následné spáchání sebevraždy
V úvodu představení režisér přivítal diváky a omluvil změny v obsazení, které nastaly z důvodu zranění Dominiky Šindelkové. Její místo nahradila Johana Vaňousová, studentka herectví na katedře alternativního a loutkového divadla na DAMU. I přesto, že ve hře je mužská postava sluhy Jeana, všechny role sehrály dívčí představitelky, tedy Simona Vičarová, Petra Dosoudilová a již zmíněná Johana Vaňousová. Dalším netradičním prvkem bylo střídání rolí mezi herečkami. Každá postava tím získala nové charakterové vlastnosti, neboť obecně platí, že co herec, to jiné ztvárnění postavy. Celé představení bylo prolínáno video projekcí zobrazující idoly a události ze současné společnosti. Divák tedy mohl vnímat nadčasovost díla a jeho symboliku. Z mého pohledu však zpracování této hry působilo až příliš roztříštěně a některé důležité prvky se zdály nedotažené a chaotické, např. závěrečná sebevražda, která má podle mého názoru v Strindbergově díle zásadní roli, ztratila na významu a ochudila tím celou hru o katarzi. Divák tedy odcházel z představení spíše zmaten, než dotčen hloubkou celého dramatu.
Pokud byste měli zájem tuto hru shlédnout. Reprízy představení Slečna Julie jsou plánovány na únor.