Národní dopravce zvýšil počet cestujících od roku 2010 ze 163 milionů na 170 milionů ročně. Počet cestujících se zvýšil například na tratích Praha – Plzeň – Cheb, Praha – České Budějovice, Praha – Brno nebo Praha – Ostravsko. V mezistátní dopravě se nejvíce daří linkám do Německa a Rakouska. Citelný nárůst zaznamenaly ČD i v příměstské dopravě velkých měst. „Cestující chápou, že cesta vlakem je rychlejší než popojíždění aut v koloně,“ řekl Pavel Krtek.
Za nárůstem počtu cestujících stojí pravděpodobně nákup nových vlaků a kratší cestovní časy. Nové soupravy jsou často vybaveny například vlastní Wi-Fi sítí, zásuvkami a zábavním portálem, pro co nejpohodlnější cestování. Mezi nejmodernější jednotky Českých drah se aktuálně řadí například vlaky typu Railjet, Interpanter, Regioshark a mnoho dalších. Zkrácení cestovního času souvisí s rozsáhlou modernizací železniční sítě díky dotacím z EU.
Velkou výhodou Českých drah oproti konkurentům je i rozsáhlost obsluhované sítě. Na drtivé většině vedlejších tratí nemají cestující jinou možnost, než využít služeb ČD. To se pozitivně projevuje na počtu cestujících a poskytuje národnímu dopravci velkou výhodu nad konkurencí.
Každý Čech využije služeb Českých drah průměrně 17x za rok. Průměrně by tak každý ujel přibližně 700 kilometrů, což řadí Českou republiku na první místo mezi novými členskými státy EU.
Zdroj: České dráhy