Kalifornská univerzita v Los Angeles se zaměřila na zkoumání dopadu AIR Score (autentická inkluzivní reprezentace) na celkové tržby z filmu. Toto skóre nestanovuje jen rozmanitost před kamerou, posuzuje také kvalitu scénářů, děje a diverzitu štábu. Odborníci zkoumali taktéž divácké a kritické přijetí top 100 filmů posledního desetiletí. Z 1000 filmů jich 257 bylo klasifikováno jako mající minimálně jednu zmínku o menšině. Takové filmy byly označeny štítkem rozmanité.
Na povrch vyšlo, že zvýšení AIR bodů znamenalo v průměru nárůst příjmů o 18,8 milionů dolarů u snímků s rozpočtem 159 milionů dolarů a více. V případě, že by vysoko rozpočtové filmy zvedly svoje AIR Score ještě víc, měly by potenciál vydělat dalších 75,2 milionů dolarů.
Toto skóre vede nejen ke zvýšení zisku, ale také k lepšímu hodnocení ze strany kritiků a diváků, kteří si cení reprezentace. Diváci si mnohem více užijí snímek, který je přiměje se ztotožnit s nějakou z postav.
Hollywood si začíná velmi dobře uvědomovat dopad různorodého obsazení. Americká akademie filmového umění a věd, která každoročně pořádá předávání prestižních filmových cen Oscar, před dvěma lety zveřejnila nové stanovy, které se od roku 2024 stanou závaznými pro filmy usilující o zlatou sošku.
Pro nominaci v kategorii nejlepší film 96. ročníků Oscarů budou snímky muset splnit minimálně dva ze čtyř standardů. Hlavní či výraznou roli musí mít zástupce rasové či etnické menšiny nebo musí alespoň 30% herců ve vedlejších či epizodních rolích tvořit ženy, zástupci rasových, etnických a LGBTQ+ skupin nebo lidé se zdravotním postižením. Pro splnění první podmínky též stačí, když se hlavní dějová linka nebo téma filmu zaměřuje na osoby ze zmíněných skupin.
Podmínka č. 2 se týká zastoupení těchto skupin lidí ve štábu, popř. v čele kreativních či technických odvětví. Do této kategorie spadá kamera, režie, střih, produkce, návrh kostýmů, výprava, dekorace, masky, zvuk, speciální efekty, casting nebo scénář.
Třetí a čtvrté pravidlo jsou téměř shodné s těmi předchozími, ale vztahují se na pracovníky podílející se na marketingu a distribuci nebo na placené stážisty distribuční společnosti daného snímku.
Dle amerických novinářů se však diváci nemusí bát příliš znatelných změn. Nové stanovy se podle nich dají dodržet velmi snadno a pro režiséry tím pádem nebudou příliš kreativně svazující.