Režisér divácky úspěšných pořadů jako Případy 1. oddělení, Herec nebo Devadesátky představuje svůj poslední film thrillerového a mysteriózního charakteru. Tento v Česku nepříliš častý žánr nezpracovává poprvé, ale objevuje se i v jeho předešlém hororovém snímku Trhlina z roku 2019. Oba filmy se inspirují bestsellerovými knižními předlohami úspěšného slovenského spisovatele hororů a thrillerů Jozefa Karika.
„Úspěch filmu Trhlina potvrdil, že tento žánr diváky zajímá, stejně jako je zajímá i prostředí, ve kterém se odehrává,“ řekl režisér Bebjak pro web NašeTéma.cz. Zásadním motivem děje je teplý nárazový vítr a přízrak Větrnice. Nejedná se tedy o klasickou duchařskou historku, ale zpracování temného mýtu. „Příběh musí působit uvěřitelně, aby divák měl reálný pocit, že něco takého se opravdu může stát. Že i s ním si občas, tak jako s hrdiny našeho příběhu, může mysl zahrávat,“ dodal Bebjak.
„Na divokých a mlžných silnicích v pohraničních horách se začne odvíjet děsivý příběh o větrném démonovi a záhadné stařeně v černých pohřebních šatech,“ láká diváky popis filmu na obvyklé thrillerové motivy. Ztvárnění hlavních rolí v příběhu manželského páru psychologa Martina a jeho ženy Pawli se zhostil slovenský herec Tomáš Maštalír a česká herečka Anna Geislerová. Ti společně přijíždí do lázní v horách daleko od civilizace, aby se pokusili zachránit svůj vztah. Buď svoje problémy překonají, anebo se každý vydá vlastní cestou. Koloběh rutinních dní však naruší Martinův kolega, psycholog, který žádá o pomoc v případě známém jako “jízda smrti“, na jehož konci byli čtyři mrtví. Martin se zpočátku zdráhá, ale postupně podlehne neznámé síle, která ho k tragické události přitahuje.
Koprodukční celovečerní snímek svým dějem tak podle režisérových slov knihu nekopíruje, ale navazuje na její konec a pokračuje ve vyprávění. Nabízí tak čtenářům nové rozuzlení. Tvůrci navíc do klasického žánru mysteriózního thrilleru přidali i prvky psychologického charakteru. Film sice do kin právě vstoupil, ale první recenze nenapovídají o jeho úspěšnosti a ani nadšení mezi diváky není srovnatelné s ohlasy na knižní předlohu.