×

Varování

JUser: :_load: Nelze nahrát uživatele s ID: 866
st., 17. listopad 2010 20:49

Olomoucký kraj se může chlubit velkým množstvím cyklostezek. Olomouc nikoliv

Olomoucký kraj se může na základě délky cyklostezek pochlubit třetím místem v ČR. O to více šokující je situace v samotné Olomouci. V seznamu, který reflektuje podíl cyklistické dopravy k běžné přepravě do práce či školy, se na prvních šesti pozicích umístila tři města olomouckého kraje, samotná Olomouc se neprobojovala ani na místo třicáté. Obyvatelé krajského města kolo k běžné přepravě příliš nevyužívají. Problém však není v nesportovně laděných obyvatelích.

Základní nedostatky

Cyklostezky ve městě netvoří propojenou síť a absolutně na sebe nenavazují. Tento problém je celorepublikový, přičemž někdy cyklopruh volně navázat skutečně nejde. Ovšem olomoucký přístup, kdy cyklostezka například v Roosveltově ulici končí v trávníku, nebude až tak běžným. Olomouc je ojedinělá i v tom, že jako jediné krajské město nemá hlídanou úschovnu kol. Dále chybí stojany na kola na běžných veřejných místech.

 

Prostor před nádražím v Olomouci poskytuje malé množství stojanů. Po vstupu na nádraží je však možné umístit kolo do klece na kola.


Hradec Králové versus Olomouc

Hradec Králové nepatří k vyloženě cyklistickým městům, přesto rozdíl mezi tímto krajským městem a Olomoucí je rapidní. Počet cyklopruhů přímo ve městě a zapojení cyklistů do hlavního dopravního prostoru působí v Hradci Králové jako samozřejmost. Dokládá to už jen existence semaforů pro cyklisty, či počty použitelných stojanů na kola ve městě. Při srovnání například přednádražního prostoru vychází Hradec Králové, jak ilustrují fotografie, mnohem lépe. Olomouc sice disponuje klecí, kam je možné kola zamknout, avšak omezená kapacita a umístění není zcela vyhovující.

 

Prostor před nádražím v Hradci Králové počítá s velkým množstvím cyklistů.


Hudba budoucnosti

Hradec Králové v brzké budoucnosti plánuje zřídit půjčovnu kol a stát se tak prvním městem v ČR poskytující tuto službu. Olomoucká radnice slíbila v rámci rekonstrukce třídy Míru vybudovat cyklostezky například z Neředína na Topolany nebo ze Slavonína na Nemilany, ale bohužel slibu nedostála. S novým územním plánem Olomouce souhlasí většina cyklistů a odborníků, ovšem po kterých z narýsovaných cyklostezek se jednou skutečně projedeme, zůstává ve hvězdách. Plány, které víceméně splňují požadavky a potřeby cyklistů totiž leží na stole již přes deset let.

 

text v rámci předmětu Praktikum online žurnalistiky

 

 

 

 

 

 

Zobrazeno 2648 krát
Naposledy upraveno: út., 2. prosinec 2014 21:39

Pro psaní komentářů se přihlaste