Základní nedostatky
Cyklostezky ve městě netvoří propojenou síť a absolutně na sebe nenavazují. Tento problém je celorepublikový, přičemž někdy cyklopruh volně navázat skutečně nejde. Ovšem olomoucký přístup, kdy cyklostezka například v Roosveltově ulici končí v trávníku, nebude až tak běžným. Olomouc je ojedinělá i v tom, že jako jediné krajské město nemá hlídanou úschovnu kol. Dále chybí stojany na kola na běžných veřejných místech.
Prostor před nádražím v Olomouci poskytuje malé množství stojanů. Po vstupu na nádraží je však možné umístit kolo do klece na kola.
Hradec Králové versus Olomouc
Hradec Králové nepatří k vyloženě cyklistickým městům, přesto rozdíl mezi tímto krajským městem a Olomoucí je rapidní. Počet cyklopruhů přímo ve městě a zapojení cyklistů do hlavního dopravního prostoru působí v Hradci Králové jako samozřejmost. Dokládá to už jen existence semaforů pro cyklisty, či počty použitelných stojanů na kola ve městě. Při srovnání například přednádražního prostoru vychází Hradec Králové, jak ilustrují fotografie, mnohem lépe. Olomouc sice disponuje klecí, kam je možné kola zamknout, avšak omezená kapacita a umístění není zcela vyhovující.
Prostor před nádražím v Hradci Králové počítá s velkým množstvím cyklistů.
Hudba budoucnosti
Hradec Králové v brzké budoucnosti plánuje zřídit půjčovnu kol a stát se tak prvním městem v ČR poskytující tuto službu. Olomoucká radnice slíbila v rámci rekonstrukce třídy Míru vybudovat cyklostezky například z Neředína na Topolany nebo ze Slavonína na Nemilany, ale bohužel slibu nedostála. S novým územním plánem Olomouce souhlasí většina cyklistů a odborníků, ovšem po kterých z narýsovaných cyklostezek se jednou skutečně projedeme, zůstává ve hvězdách. Plány, které víceméně splňují požadavky a potřeby cyklistů totiž leží na stole již přes deset let.
text v rámci předmětu Praktikum online žurnalistiky