pá., 20. říjen 2017 20:51

Pop-artový umělec Pasta Oner přichází se sedmou sólovou výstavou

Pasta Oner Pasta Oner Zdroj: Zbyněk Olmer, E15.cz
Praha - Galerie DSC vystavuje díla českého pop-artového umělce Pasty Onera. Výstava s názvem Art is Truth přichází dva roky po jeho posledním sólovém počinu s názvem Last Day in Paradise, kterou navštívilo více než osm tisíc lidí za 14 dní a slibuje nové výtvarné postupy.

Pasta Oner, vlastním jménem Zdeněk Řanda, se po dvou letech opět připomíná další výstavou, v pořadí již sedmou. Pop-artový umělec si drží svůj osobitý styl i ve své další produkci, nicméně nyní slibuje díla tvořená kombinací akrylu a olejové malby. Úplnou novinkou jsou pak drátěné reliéfy. Už teď je prodáno přes 80 procent vystavených děl. “Název Art is Truth vnímám jako tvrzení, že umění dokáže skvěle odrážet realitu, často dost nepříjemnou, a ukazovat ji ve světle a formě, před kterou normálně zavíráme oči. Divák skrze umění unese hodně,” prohlásil Pasta Oner.

Výstavu lze navštívit do 9. listopadu v pražské galerii DSC, vstupné je zdarma.

Nejznámější popkulturní umělec v ČR

Design skateboardových desek Marshal Apparel, skleněných láhví Sigg, porcelánu Rosenthal či design ponožek od švédské firmy Happy Socks, to všechno je výčet spoluprací, které Pasta Oner realizoval za poslední rok. To jen proto, aby se jeho umění dostalo k širší veřejnosti, která si nemůže dovolit investovat vyšší částky do jeho děl. “Rozměrem malé originály se pohybují v řádu desítek tisíc, ty větší už jsou řádově za stovky tisíc. Abych mohl vyhovět svým fanouškům, dělám limitované ruční sítotisky ve velmi malém nákladu do 50 kusů. V podstatě vlastní originál. Ve světovém měřítku to jsou mikrosérie,” řekl. 
Je autorem známého muralu (velkoplošné malby ve veřejném prostoru) ve vestibulu metra Anděl z roku 2015. Mezi jeho největší úspěchy patří výstava Metropolis, která vznikla v rámci českého pavilonu na EXPO v Šanghaji v roce 2010.

Výtvarník i herec

Není to ovšem jen design, čím se Pasta Oner zabývá. V roce 2007 si zahrál menší roli ve filmu Gympl, který se dotýká tématu pouličního umění. Tato zkušenost později dopomohla k tomu, že se stal spoluautorem scénáře k pokračování tohoto filmu, snímku Vejška (2014).
Dříve se paralelně zabýval graffiti a street artem, kterým se věnoval od začátku svého studia na střední průmyslové škole grafické. „Bylo to nejkrásnější období mého života, ale v jednu chvíli jsem se musel rozhodnout, jakou ze svých dvou artových kolejí opustím, a vyšlo z toho graffiti,” uvedl.

Zobrazeno 3545 krát
Naposledy upraveno: čt., 26. říjen 2017 08:52
Pro psaní komentářů se přihlaste