po., 27. listopad 2023 17:45

Vstupte do magického světa plného dobrodružství: S novou oblastí Genshinu však nejsou všichni spokojení

8. 11. 2023 vyšla nová verze slavné videohry nesoucí název Genshin Impact. Verze 4.2 rozšiřuje zcela novou oblast jménem Fontaine, prohlubuje hlavní příběhovou linku a přidává nové hratelné postavy. Avšak i přes veškerou snahu vývojářů ne všem hráčům přijde nová aktualizace zábavná.

„Příběh, který nikdy nebyl vyslyšen, legenda, která byla zapomenuta, stejně jako ztracené království potopené vlnami, toužící po bardovi, který by zpíval jeho utopené písně. Po směru čistých proudů, protínající divočinu, hlubiny lesů a rozlehlé moře písku, připlouvající k pramenům všech vod kontinentu.
Na vrcholu vodopádu, v hlubinách hlavního města na pozemském moři, se na začátku další kapitoly dobrodružství jemně zvedne opona.“

Genshin Impact s těmito slovy 16. 8. 2023 otevřel svým hráčům zcela novou oblast s impozantním názvem Fontaine. Kompletní mapu Fontaine bychom podle spekulací a uniknutých informací měli očekávat až ve verzi 4.6 (24. 4. 2024), avšak nynější rozsah (verze 4.2 vydáno 8. 11. 2023) Fontaine je již obdivuhodný. Rovněž objem nových úkolů a příběhů postav je enormní. Noví hráči budou velmi těžko dohánět celou příběhovou linku.

Genshin Impact je akční hra na hrdiny vyvinutá společností miHoYo.
Odehrává se ve fantasy světě Teyvat, který je domovem sedmi národů, z nichž každý je svázán s jiným živlem a vládne mu jiný bůh. Příběh sleduje Cestovatele [the Traveler], mezihvězdného dobrodruha, který je na začátku hry oddělen od svého dvojčete poté, co oba přistanou v Teyvatu. Poté Poutník cestuje napříč národy Teyvatu, aby hledal ztraceného sourozence, doprovázen jeho průvodcem Paimonem. Cestou se tito dva spřátelí s mnoha postavami, zapletou se do záležitostí jejich národů a začnou odhalovat záhady země.

Vývoj Genshin Impactu začal v roce 2017 a čerpá inspiraci z různých zdrojů, včetně The Legend of Zelda: Breath of the Wild, anime, Gnosticism a řady kultur a světových mytologií. Genshin získal vesměs pozitivní recenze a kritici schvalovali jeho bojové mechanismy a pohlcující otevřený svět. Naopak, určitá kritika byla směřována na jeho zjednodušující koncovou hru a jeho monetizační model založený na gacha systému. Na všech platformách se odhaduje, že hra do konce roku 2022 vydělala téměř 3,8 miliardy dolarů, což představuje vůbec nejvyšší příjmy ze spuštění za první rok jakékoli videohry.

 

Genshin Impact: Neuvillette (autor: Helena Eliášová)

 

Ptali jsme se českých hráčů na jejich názor na novou oblast, nové postavy a funkce ve hře (následující výpovědi mohou obsahovat spoilery ke hře):

 

Jaký je váš názor na poslední vydanou aktualizaci – Fontaine?

„Fontaine se mi líbí ze všech lokací nejvíce, ať už inspirací ve Francii, nebo kavárnou Lucerna. Lokace je také pěkně zpracovaná, co se týče estetiky a náročnosti například puzzlů [hlavolamů]. Jediné, co mi občas vadí je prázdnost některých lokací.“ ~ Aramis

„Absolutně překrásná! Miluji soundtrack [hudbu v pozadí], město a architektura jsou krásné, podvodní svět mě extrémně baví a archon quest [hlavní příběhová linka] je nádherně napsaný, brečela jsem u poslední části.“ ~ Mimi

„Čekala jsem to lepší upřímně, trošku mě to zklamalo.“ ~ Via

 

Jak se Vám líbí nová funkce oblasti Fontaine – možnost plavat pod vodou?

„Hodně, bál jsem se, že prostředí bude sterilní, ale opak je pravdou, jde o velmi živou a vizuálně povedenou část hry. Trochu mě mrzí ústupek bojové části pod vodou, která je zjednodušená a bez živlových kombinací méně zajímavá, ale je pochopitelné, že v tomto ohledu byli vývojáři do značné míry limitováni.“ ~Nya-chan

„Nelíbí se mi podvodní svět, kvůli způsobu boje.“ ~ Dexy

„Naprosto úžasné, jen ten combat [způsob boje] by mohl být lépe vymyšlený.“ ~ Tay

 

Máte nějaké negativní/pozitivní názory na novou část mapy, co byste zlepšili, či naopak ocenili?

„Ty puzzles [hlavolamy] jsou na mě dost těžké, bez YouTube tutoriálů bych na to fakt nepřišla.“ ~ Mimi

„Někdy je těžké se v terénu vyznat, jinak atmosféra fajn.“ ~ Alex

 

 Genshin Impact: Wriothesley (autor: Helena Eliášová)

 

Co si myslíte o nejnovější hlavní příběhové lince?

„V mém pohledu zatím nejlíp napsaný a podaný příběh ve hře. Většina předchozích Archon questů [hlavní příběhová linka] byla dovyprávěna v dalších textech, které bylo nutno hledat, nejhůře je na tom Archon quest z Inazumy na kterém je znát urychlené psaní příběhu. Ve Fontaine, který pro mě překonal Sumeru Archon quest, byla hezky ukázána špatná stránka našich činů a jaké následky mohou mít.“ ~ Aramis

„Extrémně mě to dojalo, brečela jsem na konci. Fakt krásně napsané a animované, celkový Genshin lore [příběhy a informace na pozadí, které oživují herní svět] je krásně zpracovaný.“ ~ Mimi

„Přišlo mi, že všichni byli hrozně manipulativní a zlí vůči Furině, hodně to změnilo můj názor na Neuviletta a Travelera.“ ~ Pixie

„I když jsem kvůli spoilerům věděla že Focalors umře, přesto byl pro mě quest [příběh] velice emotivní.“ ~ Tinapalooza

 

Co si myslíte o Bohyni Fontaine – Furině?

„Celkem mě bavila její arogantní personalita, protože takových postav v Genshinu zas až tolik není, ale v některých momentech jsem si musela dát pauzu, abych mohla do něčeho praštit, v některých momentech byla až moc otravná. Líbí se mi, jak to je konci vývojáři vyrovnali jejím "inside view" [vnitřní pohled] kde hráčům bylo ukázáno, že to dělá jen proto, aby si získala pozornost a "autoritu", aby jí lidé brali jako archona [bůh vody], i když není. Chtěla bych ale vidět, jak se bude chovat v budoucnu a jestli jí lidé Fontaine budou nenávidět nebo ne.“ ~ Saruki

 

Jaký je Váš názor na poslední vydané pětihvězdičkové postavy – Lyney, Neuvillette, Wriothesley, Furina?

„Lyneyho jako postavu mám extrémně ráda, jeho herní styl je zajímavý, pullovala [výměna herní měny za postavu] bych pro něj na jeho rerun [znovunavrácení do hry] i když postavy s lukem moc nemusím. Neuvillette je krásná postava, nádherný 3D model, zábavný playstyle [herní styl] ale furt nevím, co s těmi modrými bodíky, co se okolo něj vytvoří. Pro Wriothesleyho jsem pullovala, má extrémně krásný 3D model, trochu mid playstyle [průměrný herní styl], mě to osobně nevadí ale budu si ho muset trochu vybuildit [vylepšit] než ho budu moct víc používat. Furina je podle mě nejlépe zpracovaná postava z Fontaine, má zajímavý playstyle, miluju její charged attack animaci [vizuální animace postavy při boji], krásný ult, pěkný 3D model a užitečný kit.“ ~ Mimi

„Lyney a Wriothesley mě moc nevzali. Newishoval jsem pro Neuviho protože jsem si šetřila na Furinu a na a její zbraň, které jsem nakonec získala.“ ~ Nat

 

Genshin Impact: Neuvillette (autor: Helena Eliášová)

 

Připadají Vám noví nepřátelé v terénu těžší na poražení, než v předchozích oblastech?

„Ano, je to celkem jasné škálování nepřátel. Zajímaví jsou i minibossové umístění volně v terénu, naražení na jednoho z nich je napoprvé velké překvapení a napomáhá to živějšímu světu, takovému, kde hráčské postavy nejsou v nějaké fázi neporazitelnými polobohy (což vede k jistému automatismu ve hře a možné ztrátě motivace – hra bez výzvy trochu přestává být hrou).“ ~ Nya-chan

„Ti bossové, co mají víc jak 3 milliony HP [životů], jsou těžcí. Ale aspoň testují naše skills [dovednosti] a buildy, což já oceňuji.“ ~ Nat

„Ve hře dlouhodobě chybí endgame [konečná fáze hry] obsah. Obsah přidávání každý update [aktualizace] je pro nové hráče určitě delší než pro starší hráče, kterým ve hře už tolik obsahu nezbývá. Některé úkoly bývají důležité z hlediska příběhu, ale nebývají nadabovány, a proto jsou většinou přeskočeny, zatímco zcela zbytečný event [časově omezená akce] ve hře, který už pravděpodobně neuvidíme dabing má.“ ~ Aramis

 

Jaký máte pocit z nynějšího objemu hry?

„Myslím, že pro starší hráče je to dobrá věc. Už jsem začínala mít pocit, že nemám v Genshinu co dělat. Ale věřím, že pro nové hráče je to velmi zmatené.“ ~ Tinapalooza

„Víc a víc questů/eventů [úkolů/časově omezených akcí] atd. které nám řeknou víc o některých důležitých postavách. Množství vedlejších questů – některé jsou úplně zbytečně např v Liyue některé questy byly fakt jenom o tom ať poběžím, vezmu nějakou věc, a to bylo vše. Čas strávený nad získáním postavy – záleží kdo jak hraje, zda je f2p [hráč, který nenakupuje předměty ve hře za reálné peníze].“ ~ Yoi

„Řekl bych že obsah je zatím velmi bohatý, mechanismus hry je taktéž docela dobrý, ale občas může být hra trochu nefér a je unavující pořád vylevelovávat [vylepšovat] postavy a ascention questy [úkoly povinné pro možnost postupu ve hře] abych mohl pokračovat dál ve zvyšování Adveture ranku“ ~ Dogg

 

Proč Vás baví hraní Genshin Impactu?

„Hlavně kvůli vizuální stránce – dříve byly na trhu "skoro-anime" online hry korejské produkce, ale pořád to mělo do anime vzhledu daleko, nejblíže byla dlouho 2D online hra Maplestory. Genshin Impact tuto mezeru na trhu vyplnil asi nejlépe. Poslední rok, dva, oceňuji i lépe a lépe vypadající svět Genshin Impactu (při vydání byl tento svět relativně jednoduchý).“ ~ Nya-chan

„Pro mě to byla hra, co jsem dlouho hledal – otevřené RPG. Dneska již ta radost ze hry opadá z toho důvodu, že ve hře po tolika letech stále nepřidali nový hratelný endgame [konečná fáze hry]. Jediné, co je ve hře, je Abyss. Takže největší zábavu my poslední dobou přináší buď nové charaktery, nebo nové verze hry.“ ~ Aramis

„Jsem posedlá RPG hrami a Genshin Lore je wild. Taky je v Genshinu vždycky co dělat. Když nemám chuť na questy, tak exploruju [prozkoumávám svět] nebo buildím [vylepšuji] postavy.“ ~ Tinapalooza

„Protože je to sestry hra, a když ji hraju, tak je to jedna z mála chvil, kdy jsme spolu a smějeme se.“ ~ Džoulanda

Zobrazeno 544 krát
Naposledy upraveno: út., 28. listopad 2023 12:52
Pro psaní komentářů se přihlaste