The Girl on the Train je drama ztvárňující příběhy tří žen. Tyto ženy spojuje jeden muž; pro vypravěčku Rachel je exmanželem, který po neúspěšných pokusech o početí trpěl její opilecké stavy, pro bývalou milenku strachující se, že teď podvádí ji, manželem a otcem dítěte. A pro ztracenou duši Megan osudovým záletem.
Rachel po ztrátě práce jezdí sledovat bývalého muže a jeho novou rodinu. Pozoruje domy podél trati svého vlaku. Pravidelně míjí dům obývaný párem, jemuž přisuzuje život podobný idylce. Rachel přenáší svou potřebu zdravého vztahu a vysněného života na anonymní postavy. Zaujímá už svou asociálností. Když ve zidealizovaném domě spatří od pohledu známou ženu v objetí cizince, popadne ji dodatečný vztek za dřívější podvod na ni samotné. Ty, které by mohla zasněnost znudit a stereotyp osamělé ženy spíše popudit, hned na začátku strhne zvrat. Protože je Rachel alkoholička, řeší svou další existenční krizi alkoholem. Po poslední "opici" se probouzí od krve, na nic si nepamatuje a navíc se nevěrná žena, jíž slibovala smrt, pohřešuje.
Mateřství, sex i závislosti
Největším kladem filmu je jeho jednoznačnost. V prvních dvou třetinách filmu jednoznačně víme, že se z Rachel stala alkoholička, protože nemohla mít dítě. Nakonec se ale dozvídáme, že vše nebylo tak, jak se Rachel dlouho domnívala. Nicméně bezpodmínečná překvapivost nedává divákovi příliš prostoru, a proto neuspokojí detektivní stránku příběhu. Zajímavá na snímku je dějová roztříštěnost - více postav a více časových rovin. Postupně získáváme dojem zauzlovanosti. Je náročné rozmotat a zařadit jednotlivé střípky příběhu.
Tematicky je Dívka ve vlaku mířena jak na ženy otázkou mateřství, tak na muže scénami plnými násilí, sexu a podléhání závislosti. Chvilková jemnost je ovšem falešná, chvilková hrubost až směšná. Dramatické pojetí vychází z knihy, přesto však přes výkony herců chvílemi příliš nekoresponduje s atmosférou. Film si diváky ovšem určitě najde, a to díky věrnému zpracování románu a své mnohostrannosti.