po., 4. květen 2015 12:44

Fandi jako “Meister”

Největší hokejový svátek je v plném proudu, fanoušci na celém světě ohryzávají obrazovky svých televizorů či počítačů a z Čechů se jako tradičně stávají nepřekonatelní pivní teoretici. Málokdo se tomu ubrání, protože zatímco česká národní hrdost je přímo úměrná počtu vstřelených gólů do brány soupeře, kibicování jede na autopilota. Na každoroční folklór se letos ve svém spotu rozhodl upozornit Jägermeister a vysílá z českých obrazovek jasné poselství- „Nehejtuj! Fandi jako Meister“.

Komerční přestávka je strašně zvláštní věc. Je příliš krátká na to, aby si člověk třeba jen objednal další pivo, nicméně během těch několika desítek sekund připomene všem mužům u obrazovek, že by si měli dojít k urologovi, škodolibě se jim vysměje, protože jejich erekce už taky za moc nestojí a pak jim zamotá hlavu spotem o tom, jak jim z televize vyskakuje Klepiš. To půlku vyděsí a druhou zklame. Ženy, které se na hokej dívají (ať už dobrovolně nebo z donucení) ocení komerční přestávku ještě trochu méně. Ovšem vyskakující Klepiš už vyděsí pouze jednu čtvrtinu dam. A tak mě překvapilo, když se mezi všemi těmi spoty, které většinou nesou nulovou informaci (protože k čemu mi je plastové okno, které hraje hokej), objevila právě reklama na Jägermeister. Několik spotů s Danielem Čechem totiž vysílá k Českým fanouškům jasný signál, aby si své „hejty“ nechali pro sebe.

Podle všeho jsme v tomhle docela zvláštní národ. Zatímco jinde je v módě spíše slepé fanouškovství a bezbřehá důvěra v dobrý konec, u nás se dost často setkáváme možná až s přehnaně negativními reakcemi. Pokud se nedaří, je pochopitelné, že se divák může na místě nechat strhnout negativními emocemi. Neplatí to samozřejmě vždycky. V hospodách se často setkávám s příjemnou atmosférou, lidé zpívají a povzbuzují. Opravdový problém ovšem začíná až na sociálních sítích.

Zatímco kdysi se hokejisté museli vyrovnávat pouze s několika nelichotivými články sportovních redaktorů a s výtkami trenéra, dnes právě na sociálních sítích čelí daleko většímu tlaku. Jenomže u trenéra a sportovních redaktorů se předpokládá alespoň minimální konstruktivita a znalost problému. Pokud vás ale neustále kritizují lidé, pro které hokejka znamená panelák a s ledem se setkávají jen tehdy, objednají-li si frappé, může to být pro hokejistu frustrující. A kdo by chtěl frustrované hokejisty? 

(video ke zhlédnutí zde)

Foto: http://www.fandijakomeister.cz/

 

Zobrazeno 1972 krát
Naposledy upraveno: st., 6. květen 2015 16:10
Pro psaní komentářů se přihlaste