Jihočeské kurátorské duo Dity Pfeferové a Miroslava Růžičky odvedlo společně s kurátorkou Východočeské galerie (VČG) Eliškou Jedličkovou opravdu výbornou práci. Díla jsou nainstalovaná nejen s citem, ale i tak, aby výstava diváka překvapila. Černobílé geometrické struktury od autorů Zdeňka Sýkory a Jana Kubíčka nainstalované v různých částech expozice udrží diváka příjemně ve střehu. Tématicky se všechna díla obrací ke krajině, přírodním strukturám a tvarům. To diváka snadno naladí, aby pokračoval do prvního patra výstavního prostoru v areálu pardubického zámku, kde se nachází stálá expozice VČG zaměřená na krajinomalbu.
AJG představila v Pardubicích klenoty ze svých akvizic od založení galerie po současnost. Právě již zmíněné středověké skulptury byly společně se středověkými obrazy jedněmi z prvních děl, které instituce nabyla. Do galerie byla převedena ze zaniklých českobudějovických muzeí. Zásadním bodem ve vývoji sbírek AJG byla změna v akviziční politice galerie na počátku 60. let. Tehdejší kurátorka Věra Linhartová a ředitel Bohumil Houdek tak vydobyli zastoupení děl české meziválečné avantgardy a poválečného umění, která tvoří významnou část sbírky. V té době docházelo ke střetu s oficiálními strukturami, neboť se akviziční politika soustředila hlavně na umění neoficiální. Zákázaní umělci pak tvořili hlavně v exilu, takže se galerie začala soustředit spíše na bezpečnou jihočeskou krajinomalbu. Na zásadní momenty ve vývoji AJG se v posledních pěti letech odkazuje její stálá expozice nazvaná Meziprůzkumy / Sbírka AJG 1300-2020. Pardubická ochutnávka přímo vybízí k plánování výletu do Hluboké nad Vltavou, která se kromě vyhlášeného zámku může chlubit také právě Alšovou jihočeskou galerií.