Tuto verzi Romea a Julie nastudoval Juraj Deák podle překladu Jiřího Noska. Inscenace není přímým překladem Shakespearova díla, nýbrž je převedena do současného jazyka. Osloví tedy i mladší publikum a udrží nás v pozoru svými lehkými žerty, po celou dobu představení. Hlavní role ztvárnily Marek Lambora (Romeo) a Sabina Rojková (Julie), kteří svými hereckými výkony přesvědčí nejednoho diváka o poslání svých postav. Juliinu dětskost demonstroval plyšový medvěd, který poté posloužil jako „úschovna" pro jed, kterým se Julie na oko otrávila, aby si nemusela vzít Parise.
Celou hru oživují postavy, u kterých bychom očekávali střídmost a spíše sušší povahu. V této inscenaci se toho ovšem nebáli a udělali dobře. Jedná se o Juliinu chůvu (Tereza Bebarová), drbnu a alkoholičku, a hipizáckého kněze Lorenza (Igor Bareš). Při děkovačce měli hned po Julii a Romeo největší odezvu od publika. Podle mě se není čemu divit, výkon obou herců mě neuvěřitelně rozesmíval po celé představení. Režisér také zajímavě pojal vztah Kapuletů (Svatopluk Skopal, Antonie Talacková) a jejich dcery. Určitým způsobem nám ukázal, jak vypadá disfunkční rodina a zklamání z obou stran. Manželé Montekovi (Otakar Brousek, Eva Režnarová) se během hry příliš neprojevili.
Přiblížení se mladšímu publiku můžeme mimo jiné vidět na kostýmech herců. Romeo a jeho přátelé jsou oblečení do kabátců, které mají rockerský vzhled. Scénu podtrhuje také to, že se odehrává ve dvou "patrech". Na scénu byla vždy umístěna kovová konstrukce, který sloužila jako Juliin pokoj či balkón, kde se některé scény odehrávaly. Mohli jsme tedy vidět, jak Romeo z onoho balkónu šplhá za Julií, či jak Julie říká známou větu: "Romeo, proč jsi jen Romeo!"
Velmi mě zaujalo souvětí, které Divadlo na Vinohradech zveřejnilo na svých stránkách: „Velké činoherní divadlo by se mělo k této hře pravidelně vracet a zprostředkovat vždy novým generacím diváků onen prožitek citu – a starším generacím jej připomenout." Podle mě s tímto můžeme pouze souhlasit.