Vzhledem k zájmu obecenstva lze s jistotou tvrdit, že kulturní život v Olomouci rozhodně neprochází recesí. Kapacita většiny prostor totiž nepostačovala k tomu, aby uspokojila zájem veřejnosti, a tak se někteří museli spokojit s vědomím, že není všem dnům konec, a na další koncert si tak vstupenky rezervovali předem.Některé koncerty navíc vysílala živě také televize NOE, takže ani ti, kteří nemohli navštívit konkrétní dějiště událostí, tak nebyli ochuzeni o tento nevšední hudební zážitek, přestože se poslech u televize s atmosférou v majestátních chrámových lodích pochopitelně srovnávat nedá.
Letošní program odstartovalo slavné Händelovo oratorium Juda Makabejský v chrámu svatého Michala a odtud se události stěhovaly do dalších koncertních míst. Mezi ta tentokrát nepatřila hlavní olomoucká chlouba – katedrála svatého Václava ani chrám Navštívení Panny Marie na Svatém Kopečku. Posluchače to však nemuselo mrzet, protože Olomouc disponuje mnoha dalšími zajímavými prostory s dobrou akustikou. V neděli 30. září tak proběhl koncert v Klášterním Hradisku, v úterý 2. října zněly v Husově sboru například známé tóny Biblických písní od Antonína Dvořáka a v chrámu svatého Mořice si mohli milovníci hudby poslechnout zvuk největších varhan ve střední Evropě.
Vzhledem k diváckému zájmu by se určitě vyplatilo navýšit kapacitu sedadel v daných prostorách nebo zajistit prostory větší. Problémem však zůstává fakt, že v Olomouci rozsáhlejší duchovní stavby nenalezneme, a kde jinde pořádat koncerty vážné duchovní hudby, než na "svaté půdě" kostelů, chrámů a klášterů? Navzdory tomu však před organizátory stojí důležité rozhodnutí, neboť je nezbytné uspokojit zájem společnosti.
Přestože původně plánovaná účast některých známých mezinárodních interpretů musela být z blíže nespecifikovaných důvodů odložena, na profesionální úrovni festivalu to neubralo. Do Olomouce zavítaly orchestry Pražského filharmonického sboru a Moravské filharmonie Olomouc a o zpěv se postarali zpěváci předních českých operních scén.
Proslulá díla nejvýznamnějších světových skladatelů v podání těchto výjimečných umělců zvedala posluchače ze sedadel a nezřídka se stávalo, že na "posvátných" náboženských místech zazněl velmi netradiční "standing ovation".