čt., 3. listopad 2016 09:58

Výstaviště v pražských Holešovicích nabídlo týden designu

Praha – Konec října patřilo pražské holešovické výstaviště významné přehlídce designu a módy zvané Designblok – Prague Design and Fashion Week. Již 17. ročník události tradičně předvedl tvorbu designérů a výrobců z celé Evropy. Rovněž představil novinky prestižních značek a dal příležitost předvést své prototypy mladých designérů a designérských studií.

Pražského týdne designu, který se letos konal od 27. do 31. října, se každoročně účastní přes 200 vystavovatelů a přiláká více než 50 tisíc návštěvníků různých věkových skupin a národností. Historie samotného festivalu sahá do roku 1999, kdy jej založili ředitelé pořádající agentury Profil Media, Jana Zielinski a Jiří Macek.

Holešovické výstaviště je tradiční volba pro konání tohoto designového festivalu. Centrální místo Designbloku představilo tři specializované prostory – Superstudio, Openstudio a Art House. Každý prostor nabídl jiný charakter vystavujících subjektů a instalací. Během Designbloku se zapojuje také celá řada galerií po celém hlavním městě a otevírají se speciální instalace v jejich prostorách.

Designérská studia z celé Evropy

Prvním prostorem určeném pro festival bylo Superstudio. To se nacházelo v pravém křídle výstaviště a každoročně představuje novinky z oblasti nábytku, bytových doplňků a svítidel. Zde bylo možné vidět tvorbu prestižních českých i zahraničních značek, firem a výrobců. V tomto křídle se návštěvník mohl inspirovat při zařizování interiéru a mohl zhlédnout nové produkty vzniklé ve spolupráci firem se špičkovými designéry.

Další studio Designbloku lokalizované v levém křídle se nazývá Openstudio. Studio je každoročně prostorem pro přehlídku tvorby více než stovky designérů a designérských studií z různých evropských zemí. Zde se prezentují především prototypy a produkty bez komerčního výrobce. Přehlídky se také účastní umělecké školy, které představují nejlepší práce svých studentů. V tomto studiu je možno nakoupit přímo od designérů a zhlédnout tvorbu v oblasti produktového designu, módy i šperků.

„Pro naši módní firmu se jedná o neuvěřitelnou zkušenost a příležitost, protože na Designblok jsme byli pozváni poprvé. S naší odpovědí jsme dlouho neotáleli a nabídku přijali. Jednalo se o spoustu práce a příprav na tak velkou akci, ale jsem přesvědčen, že to stálo za to,“ řekl o akci majitel módní značky youngprimitive Filip Urban.

Designérie – tak byla pojmenovaná střední hala holešovického výstaviště, která návštěvníkům nabídla interaktivní instalace, jež si mohli prohlédnout, vyzkoušet, zahrát si a zapojit svoji fantazii. V prostoru Designérie se nacházela také Garden Stage, která nabídla každý den živý program ve formě komentovaných přehlídek.

Váza s Transformers

Mezi nejznámější vystavující značky a firmy patřil Adidas, ČT Art, Duratec, Elle, Maxim Velčovský, Reflex, Nespresso, Tescoma a také Škoda Auto, která předvedla svůj nový model Kodiaq i jeho předcházející konceptovou studii Vision S.

V prostoru Lapidária se nacházel Art House, kde návštěvníci mohli nalézt projekty a instalace na pomezí umění a designu. Jednalo se o místo, jež by neměl minout žádný sběratel umění. Ti zde našli velmi zvláštní kousky, například starobylou vázu, na jejímž hrdle byla připevněná plastová hračka Transformers. Něco takového může pochopit a obdivovat pouze umělec.

V hlavním městě bylo rovněž k nalezení pár kousků instalace v podání českých designérů s reklamou na pražský týden designu. Exteriérové objekty se nacházely na Václavském náměstí nebo Na Příkopech.

Zobrazeno 2631 krát
Naposledy upraveno: ne., 5. květen 2024 16:10
Pro psaní komentářů se přihlaste