Návštěvníci se můžou těšit na umělcovu tvorbu v celé její šíři. Výstava poukazuje na neoddělitelnost filmové tvorby s jeho ostatními výtvarnými projevy. Jedná se především o kresby, koláže, frotáže, objekty či autorovu unikátní experimentaci s vnímáním uměleckých děl prostřednictvím hmatu (takzvané taktilní umění). Prostor výstavy částečně věnoval i své zesnulé ženě Evě Švankmajerové. "Její rukopis je natolik osobitý, že si jej nelze nevšimnout. Ten kdo naši tvorbu zná, ji od sebe lehce rozezná," podotkl.
Jak ve své úvodní řeči potvrdil ředitel Muzea umění v Olomouci Michal Soukup. "O realizaci této výstavy jsme usilovali léta a konečně jsme uspěli," zhodnotil Soukup. Podle něj nebyla domluva tak těžká, jako v případě výstavy Jana Saudka, která zde v minulosti probíhala. Ačkoliv má expozice vyčleněná dvě patra, není celkový dojem natolik silný, jako když ji vystavovala Galerie hlavního města Prahy. Filmové rekvizity se jaksi ztrácí v prostoru a jsou upozaděné. Nejvíce je tento fakt patrný na rekvizitě kyvadla z filmu Kyvadlo, jáma a naděje.
Pořadatelé na vernisáži představili i knihu s názvem Jan Švankmajer. Možnosti dialogu /Mezi filmem a volnou tvorbou. Tu si zde případní zájemci mohli i zakoupit a nechat podepsat samotným autorem. Jak zmínil František Dryje, nejedná se jen o jakýsi katalog, ale o komplexní dílo jenž zachycuje cestu a tvorbu tohoto umělce. Kniha obsahuje eseje vyjadřující charakteristické rysy Švankmajerovi tvorby, ucelená biografie, fotografie a řada autorových textů.
Tuto výstavu si zajisté nenechají ujít všichni milovníci umění a ti co Jana Švankmajera vedou alespoň částečně v povědomí. Bohužel těch je v českých poměrech dosti málo. V tomto ohledu nás předčilo hlavně zahraničí, kde se Jan Švankmajer těší širokému uznaní, jako představitel nejoriginálnější tvorby v celém desetiletí. Pozitivní však je, že v nedávné době Olomouc Švankamejerem doslova ožila. Ať už se jedná o promítání jeho filmů v prostorách konviktu, či menšími výstavami po celé Olomouci. Je to zajisté dobrý impulz pro naše kulturní prostředí.