Během večera diváci uvidí přehled výběru toho nejlepšího z krátkých filmů, co se v Evropě za rok 2014 a 2015 urodilo. Průměrná délka filmu nepřesahuje 15 minut. Jedinou výjimkou je Kung Fury se stopáží 30 minut. Film představuje osobité švédské pojetí kung-fu a Adolfa Hitlera. V Olomouci se bude promítat jako poslední. "Kung Fury se stal už určitým fenoménem v oblasti krátkých filmu, ale já osobně dávám palec filmu Over," uvedl zakladatel projektu iShorts Petr Horák.
Před akční kung-fu film umístili pořadatelé snímek s názvem The Runner z dílny španělského režiséra Josého Luise Montesina. Příběh zaujme realistickým zpracováním a připomíná, co všechno se v životě člověk může změnit. O změně vypráví i německý snímek Dissonance.
Mezi snímky najdeme i zdařilé výtvory z dílen dánsko-finských a britských. Jedná se o snímky Listen a Over. Název Listen trochu prozrazuje motiv filmu. Problematiku společenských norem a složitosti mezikulturní komunikace ukazuje na příběhu ženy v burce, která se nachází na policejní stanici a společně s tlumočníkem se snaží vysvětlit, co se stalo. Ovšem dojít k porozumění není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Britové přispěli filmem Over. Podobně jako u Listen i zde jméno filmu napovídá divákovi, o čem snímek bude. Začíná místem činu a k němu se dokola vrací z jiných pohledů, až postupně složí obraz ze střepů.
Výjimka mezi filmy otvírá celý večer. Německé Symbolic Threats zastupují jako jediné kategorii dokumentárních filmů. Nabízejí alternativní pohled na umění. Diskutují o poezii jako o možné hrozbě pro kulturní společnost. Snaží se prostřednictvím myšlenek obsažených v novinových zprávách vyjádřit postoj široké veřejnosti na rozdílný výklad v otázkách umění kapitulace. Inspirováno událostí na Brooklynském mostě v New Yorku, kde někdo vyměnil státní vlajky za bílé. Celý projekt se snaží ukázat krátké filmy široké veřejnosti a vzbudit její zájem o ně. "Dost často se v nich ukazuje, co tvůrci dovedou, když mají volnější ruku a nejsou omezováni finančními a dalšími tlaky, jako u celovečerních filmů," dodává Petr Horák.