Zatímco svůj režisérský debut Díra u Hanušovic natočil Krobot v odlehlých Vikanticích na Šumpersku, u Kvarteta se přesunul do centra Olomouce, například do Arcidiecézního muzea nebo legendární hospody Ponorka. Scénář napsal společně se svým spolužákem z gymnázia, psychologem Lubošem Smékalem, který v Olomouci žije. Scénáristické duo, mezi jehož prvotinu patří právě "Díra", nezastavila ani otázka vzdálenosti - v době, kdy vznikal scénář, se Krobot nacházel ve Finsku a Smékal v jihovýchodní Asii. Jednotlivé části textu si proto navzájem posílali.
„Asi půl roku po uvedení Díry u Hanušovic do kin jsme si s Lubošem Smékalem řekli, že by nás bavilo napsat scénář k filmu, který by byl jiný než Díra. Vůbec jsme netušili, co napíšeme, ale stalo se to závazkem, který jsme brali vážně. Asi jako když si slíbíte, že vyrobíte kus nábytku, a nemáte tušení, jestli to bude kredenc, nebo židle, a už vůbec ne, jak bude vypadat," říká Miroslav Krobot. Specifická odlišnost filmu byla už od začátku pro něj a jeho kolegu součástí zadání scénáře. Po příběhu s vesnickou tematikou se zaměřili na intimní městský příběh.
„Kromě pocty místům, která našim filmům tvoří jakousi aktivní kulisu s vlastní náladou, jsme se v obou případech chtěli věnovat tématům, která nás zajímají. V Díře u Hanušovic to bylo vyrovnávání se lidí s pocitem vlastní bezmoci, ztrátou hodnot a přirozené morálky, což jsou témata, která se samozřejmě netýkají jen obyvatel Sudet. V případě Kvarteta se kromě jiného věnujeme tématu hledání štěstí, ke kterému se různí lidé snaží dospět různými cestami. Ani toto není téma, které by se týkalo jen obyvatel jednoho města," dodáva scénárista Lubomír Smékal.
Kromě čtyř hlavních postav můžeme v Kvartetu vidět i Pavlínu Štorkovou, Lenku Krobotovou, Jiřího Schmitzera nebo Janu Štěpánkovou. Evolution Films poskytla Ondřeje Zimu jako producenta, koproducentem je Česká televize.