Pozvání na seminář o stanicích pro mladé posluchače přijali Aled Haydn Jones, moderátor Radio One britské BBC, a Thomas Müller, šéfredaktor bavorského BR Puls. Zaměstnancům Českého rozhlasu vysvětlovali přístupy, jaké zvolili při budování posluchačské základny ve svých zemích.
„Dřív jsme cílili na opravdu široké publikum, teď se soustředíme na mladé, kterým jsme přizpůsobili všechno ve vysílání, od hudby až po jazyk, jakým se vyjadřujeme,“ uvedl například Haydn Jones.
Účastníci semináře se shodli, že by rádio dnes mělo fungovat spíše jako sociální síť a kromě rádia samotného musí poskytovat i jiné formy obsahu – třeba fotky nebo videa. „Chceme být takovým ekvivalentem Facebooku, cokoliv, co sdílí naše publikum na sociálních sítích, by nás mělo zajímat. Ať jsou to vtipné kočky, nebo politická témata,“ vysvětloval Müller.
Své názory na směřování Rádia Wave přednesli i sami studenti. „Myslím, že hlas studentů je tu ten nejdůležitější, protože to oni budou za pět let naše cílová skupina a my musíme rozumět jejich potřebám,“ ocenil studentské nápady jeden z redaktorů Wave.
Chum radil s moderováním
Druhý den PRESSpektiv se studenti rozdělili do dvou skupin a připravovali rozhlasové příspěvky do vysílání Radiožurnálu, respektive Rádia Wave. Záštitu nad nimi tentokrát převzali zahraniční redaktor Radiožurnálu Vojtěch Bergr a Bára Šichanová, moderátorka Wave. Studenti vytvořili podobu příspěvků, které poté nahráli i sestříhali.
Rovněž se jim věnoval moderátor Ranního Radiožurnálu Jiří Chum. Ten jim v krátké přednášce vylíčil podstatu práce moderátora, různé tipy, triky, ale také úskalí, která profesi provázejí. Dvěma studentům také slíbil, že jim dá hlubší moderátorskou průpravu ve svém vlastním workshopu.
Organizátorka PRESSpektiv Adéla Havránková považuje podzimní vydání za zdařilé. „Úroveň PRESSpektiv s každou další dílnou stoupá a my jsme za to rádi,“ zakončila akci Havránková.
Zdroj fotografie: Český rozhlas