Společné téma každý ztvárnil po svém. K vidění tak byl třeba pokoj zkoumající svéráznost českého fenoménu a záliby v chataření a kutilství, interaktivní místnost mapující život alkoholičky nebo instalace odrážející život existenciálního umělce se stěnami popsanými otázkami, které nám nedají spát. Součástí přehlídky byl nově i kurátorský pokoj, ve kterém kurátorka a umělkyně Magdalena Jadwiga Härtelová představila svůj pohled na mladou uměleckou scénu v dnešní době. Mimo to také vedla workshop s názvem „Jak hacknout svět umění, nebo se o to alespoň pokusit...“, který byl spolu s různými přednáškami a komentovanými prohlídkami součástí doprovodného programu.
Kromě tradiční divácké ceny se letos poprvé udílela i cena odborné poroty. Ta udělila první místo ateliéru oděvního a textilního designu z Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem a jeho instalaci s názvem Večeře, která prezentovala svéráz rodiny a každého jejího člena. První místo divácké ceny si pak odnesl pokoj číslo čtyři s názvem ADD PARTY, ve kterém studenti ateliéru digitálního designu z Univerzity Tomáši Bati ve Zlíně upozornili na systém sociálního kreditu, který má být v roce 2020 spuštěn v Číně a značně zasáhne do svobody a lidských práv obyvatel země.
Umělecká přehlídka Pokoje se každoročně koná na jiném místě, a snaží se zpřístupnit návštěvníkům i umělcům nové neobvyklé prostory. Desfourský palác v Praze byl postaven už v roce 1847, v pozdějších letech pak proběhly mnohé zásahy do jeho konstrukce, například v podobě zbourání západního křídla kvůli výstavbě tiskárny Rudého práva v roce 1983. Dnes je neoklasicistní dům kulturní památkou a patří do vlastnictví hlavního města Prahy, které pro něj zatím nenašlo stálé využití. Letos byla v rámci Pokojů 2019 zpřístupněna celá dvě patra, která studenti zaplnili svými uměleckými instalacemi.