Po úvodním slovu na Malostranském náměstí před budovou Poslanecké sněmovny se zástup demonstrantů přesunul před ministerstvo školství, kde došlo k předání petice. Z úst odhodlaných studentů cestou centrem Prahy zaznívala hesla jako „Nechte volbu na studentech“, „Svobodná maturita“, „Než povinná matika, kvalitnější výuka.“ Petici si převzal státní tajemník Jindřich Fryč a následně oznámil, že za pár týdnů bude o návrhu na zrušení povinné maturity z matematiky jednat vláda, ovšem ani to neznamená, že bude opravdu zrušena.
Ministr školství Robert Plaga protestujícím vzkázal: „Zavést v současné době povinnou maturitu z matematiky by bylo hazardování s budoucností mnoha středoškoláků. Mé rozhodnutí zanechat současný stav, tedy že si student může vybrat mezi cizím jazykem a matematikou, mi přijde rozumné a je navíc podloženo analýzou výsledků maturitních zkoušek z matematiky. Nejdřív se musíme naučit matematiku učit, až poté je možné ji testovat formou maturitní zkoušky. Mým cílem je zkvalitnit vyučování tohoto předmětu tak, aby si ho v budoucnu vybralo dobrovolně více studentů, než tomu bylo doposud.“
I přes to, že současný ministr školství je proti povinné maturitě z matematiky, o jejím zrušení musí ještě hlasovat vláda, poslanecká sněmovna, senát, a nakonec nesmí chybět podpis prezidenta.
Tento protest zastřešovala a pořádala Česká středoškolská unie, tedy organizace středoškoláků, kteří se šestým rokem snaží měnit školství k lepšímu. Právě tato organizace vytvořila petici, která má v současné době přes tři a půl tisíce podpisů, pozvala odborníky, kteří na protestu sdělili své názory na zavedení povinné maturity z matematiky a šířily povědomí o fungování a nedostatcích českého školského systému.
Hlavní argumentem proti povinné maturitě z matematiky, který při proslovech na Malostranském náměstí zazníval opakovaně, přicházel ze strany studentů humanitních a společenskovědních oborů. Ti by totiž látku potřebnou k maturitě po jejím složení již nikdy více nevyužili. Další výtkou je, že pokud by se matematika stala povinností pro každého, okruh učiva by se zúžil pouze na přípravu k testům, která nemá s rozvojem logického myšlení nic společného. Další stížnosti a prosby o změnu byly směřovány přímo na kvalitu a způsob výuky, která by měl být podle řečníků radikálně změněna k lepšímu.
Další krok České středoškolské unie bude požadovat schůzku s premiérem. Jeho podporu si žádají zejména v oblasti zkvalitnění výuky. Kromě toho si v závěru protestu vytyčili další cíl, zrušení státních maturit kvůli stejně vysokým požadavkům na studenty napříč všemi středními školami. Různé střední školy mají jinak koncipovanou a uzpůsobenou výukou, a proto, podle slov zástupců České středoškolské unie, není možné podrobovat studenty stejné zkoušce.