čt., 14. březen 2024 19:21

Spolek Ženy v médiích oslavil první rok své působnosti, uvedl také průzkum napříč redakcemi

Ženy v médiích Ženy v médiích Zdroj: Instagram: @zeny_v_mediich
Praha – Nezisková organizace Ženy v médiích měla 8. března první výročí působení na české scéně. Není náhodou, že se jeho iniciátorky tak rozhodly právě k datu MDŽ. Oslavení výročí proběhlo uvedením průzkumu s názvem Být novinářkou a novinářem v Česku.

Iniciativa vznikla jako reakce na nerovné postavení žen a mužů v českých redakcích. „Vytváříme platformu pro aktivní novinářky a ženy pracující v médiích, v rámci níž je vzděláváme a propojujeme,“ uvádějí na svém webu. Jejich cílem je, aby ve vedení českých redakcí i v radách veřejnoprávních médií bylo více žen, a to i na vedoucích pozicích.

Studie napříč redakcemi českých médií, která poukazovala například na nízké ohodnocení novinářů a novinářek nebo sexuální obtěžování, se zúčastnilo 472 novinářů a novinářek z různých typů médií. Zaměřila se na slaďování pracovního a rodinného života, na pracovní podmínky nebo na zkušenost se sexuálním obtěžováním a násilím. Průzkum spolek realizoval ve spolupráci s Katedrou mediálních studií a žurnalistiky Masarykovy univerzity v Brně. Postavili tak svou snahu zlepšit pracovní podmínky novinářů na pádných argumentech.

Spolek již stihl zrealizovat 6 workshopů a 3 debaty o tématech, jako jsou novinářské ceny, mladé novinářky, editorská práce, zapojení AI do novinářské práce nebo digitální bezpečnost pro novinářky. Navzájem tak vytváří komunitu, která se snaží více dostávat do veřejného povědomí, která zájmy žen hájí, podporuje a kde se všichni navzájem vzdělávají. Za iniciativou stojí například novinářky Eva Soukeníková, Apolena Rychlíková, Hana Řičicová nebo socioložka médií Marína Urbániková.

 

 

 

Zobrazeno 366 krát
Naposledy upraveno: čt., 14. březen 2024 21:20
Pro psaní komentářů se přihlaste