„Zahájení vlastního územního řízení předpokládá dořešení majetkoprávních vztahů, a to jak na úrovni budoucích smluv s majiteli pozemků a nemovitostí, tak i reálných kupních smluv. Termín pro jejich vypořádání odhadujeme na přelom letošního a příštího roku,“ předpokládá investiční náměstek primátora Filip Žáček. „Ve stejné době by měla být tramvajová trať v územním plánu vedena již jako stavba veřejně prospěšná, což celý proces podstatně zjednodušuje,“ upřesňuje.
Do dokumentace, kterou je nutné připravit před územním řízením, musí být zahrnuty i požadavky dotčených orgánů. V projektu se proto počítá s cyklostezkou, úpravou chodníku nebo zapojením lokality na nově budovanou Moravskou cyklotrasu. „Vzhledem k poměrně komplikovaným diskusím při zpracování této dokumentace předpokládáme, že připomínky jsou již dostatečně zapracované, což by mělo výrazně pomoci v dalším postupu, který směřuje k vydání stavebního povolení,“ odhaduje náměstek Žáček. „Samotné zahájení stavebních prací, které by měly trvat zhruba patnáct měsíců, odhadujeme na podzim roku 2018,“ informoval primátor Antonín Staněk.
Předpokládané výdaje na stavbu dosahují 303 milionů korun. Celková délka nového úseku bude 1300 metrů a město se na ni bude snažit získat dotace, stejně jako tomu bylo při výstavbě dosavadní části. Od nynější konečné zastávky Trnkova povede trať přes Zikovu a Schweitzerovu ulici a vybudují se tři další zastávky. Dvě u křižovatek s ulicemi Werichova a Rožňavská. Dočasně konečná stanice druhé etapy bude u křižovatky s Družební ulicí. V plánu je i třetí etapa, ve které dojde k prodloužení linky až do Slavonína.