„Zjištěné informace o počtu aktivních „kreativců“ i o jejich ekonomickém přínosu pro město a region budou sloužit k lepšímu porozumění potřebám daných odvětví a třeba také k lepší a cílenější podpoře aktivit, které ve městě vyvíjejí,“ vysvětluje náměstek primátora Pavel Urbášek.
Ke stvrzení spolupráce podepsaly univerzita a město memorandum. Třetím partnerem je pražský Institut umění, který se metodice mapování věnuje už několik let. Ta nyní prochází certifikací ministerstva kultury. „Olomouc se stane prvním městem v České republice, které bude mít zmapované kulturní a kreativní průmysly zcela podle této metodiky,“ potvrdil prorektor UP pro vnější vztahy Petr Bilík.
Průzkum má sedm etap, z nichž první zahrnuje především analytickou část práce a kontrolu rejstříků. Po verifikaci dat se bude zjišťovat, jak se subjekty z oblasti kulturních a kreativních průmyslů podílejí na celkové zaměstnanosti v Olomouci, nebo jaký mají pro město ekonomický přínos. Mapovat se budou nejen data o jednotlivých subjektech, ale i to, co sledovaná odvětví produkují. „Především počítáme s tím, že blíže poznáme řadu zajímavých a inspirativních lidí a popíšeme jejich aktivity a projekty,“ dodal vedoucí mapovacího týmu Radek Palaščák.
Zmapování kulturních a kreativních průmyslů bude pro Olomouc důležitým výchozím materiálem pro další strategické dokumenty v kulturní i hospodářské oblasti. „Od spolupráce si slibujeme praktický význam pro propojení jednotlivých oblastí a jejich rozvoj,“ zdůraznil Urbášek. Kulturní a kreativní průmysl přispívají k rozvoji společnosti, k ekonomickému růstu i zaměstnanosti, a hrají tak roli v oblasti inovací a rozvoje města.