Gamifikace, která byla zvolena letošním tématem galerie, je relativně nový marketingový postup, jehož cílem je upoutat pozornost a zvýšit zájem zaměstnanců a klientů, pomocí herních prostředků. Díky takzvanému progress baru mohou firmy sledovat, jak si zaměstnanci ve své práci vedou a kolik již v daný den splnili úkolů. Tato technika umožňuje také vizuální zaznamenání. A aby byla práce zajímavější také pro zaměstnance, mohou si zvolit avatara, který je bude dále reprezentovat ve virtuálním světě. Základním principem gamifikace je tedy přenášení herních strategií do oblastí běžného života.
„Představujeme výstavu současného umění, která není možná tak popisná, aby explicitně vysvětlila fenomén gamifikace, spíš ukazuje nějaké různé principy. Proto jsme se rozhodli vydat tyto noviny, kde to je v těch třech oblastech, jako je marketing, vzdělávání nebo nějaké sociální řízení státní zmíněno,“ uvedla při vernisáži kurátorka Martina Johnová pro Český rozhlas.
Byla to právě ona, kdo oslovil mladé umělce, kteří jsou zběhlí v herním designu. "U Viktora Dedka to jsou strategie, vyprávění příběhu a jakási role-playing hra, která je sestavena z různých úrovní. Projekt Šikmá plocha vychází z jeho diplomové práce a součástí toho pro lepší pochopení bude herní víkend," přiblížila jedno z děl Johnová.
K vidění jsou zde také digitální obrazy Josefa Mrvy. Ty, jak uvedla Johnová, mají kolem sebe rámy, které odráží různé nástroje známé z počítačových her. Naproti tomu samotná malba vychází z různých znaků, které v nás vzbuzují motivaci, nějakou touhu po odměně. Do 18. března bude návštěvníkům k dispozici také arkádový stroj od Jiřího Hölzela a Martina Dedeka.
Následujícím lákadlem galerie Hraničář bude dále přednáška k jedné z oblíbených her. "Bude to zpětná kritika k tomu, k čemu nás hra manipulovala," nastínila kurátorka pro Aktuálně.cz. Nadšenci se mohou těšit také na herní večer.