„Televizní produkce se celosvětově dostává na stále vyšší úroveň, proto jsme mohli letos vybírat nové akviziční pořady z velmi kvalitní nabídky. Z Cannes tak vezeme dva nové seriály, novou řadu Sherlocka, sérii historických a přírodopisných dokumentů, koncerty a samozřejmě filmy. A protože je letošek rokem významných sportovních událostí, podařilo se nám získat Tour de France, pořad nabízející vhled do zákulisí fotbalových stánků hostících letošní Euro, dokumenty k historii olympijských her, či unikátní portrét tenistky Martiny Navrátilové,“ říká ředitel programu České televize Milan Fridrich.
Diváci České televize díky tomu mohou sledovat například australsko-britský seriál Kettering Incident, ve kterém se pátrá po spojitosti mezi dvěma dívkami. Ty záhadně zmizely za stejných okolností, ale s patnáctiletým rozestupem v Tasmánii. Seriál je svým stylem podobný Stínům nad jezerem, které letos běžely na ČT2.
Druhý nově zakoupený seriál s názvem Happy Valley od režiséra Eurose Lyno (Doctor Who, Sherlock) zavede diváky do západního Yorkshiru. Tam se snaží Sarah Lancashire řešit případ únosu, který se vymkne kontrole, a je příčinou série násilných činů v malém venkovském městě.
Česká televize myslela i na fanoušky kultury, kteří budou moci shlédnout záznamy londýnských koncertů zpěvačky Adele nebo zpěváka Robbieho Williamse, či portrét Agnethy ze skupiny ABBA, skrývající se po ukončení kariéry jak před médii, tak i před veřejným životem. Fanoušky skupiny Queen pak potěší novým dokumentem o této legendární skupině.
Česká televize se mezinárodního veletrhu MIPTV 2016 účastnila také jako aktivní producent. „Americká kabelová televize Eurochannel, která aktuálně vysílá seriál České televize Ach, ty vraždy!, projevila zájem o seriál Labyrint. Ten koupila pro své diváky i polská veřejnoprávní televize,“ říká výkonný ředitel obchodu ČT Hynek. „Dlouhodobě máme nesmírně silnou pozici i na poli dětské a rodinné tvorby, která je celosvětově vnímána jako kvalitní, kreativní i bezpečná. Velký zájem ze strany zahraničních televizí tento trend potvrdil i letos. Čínští distributoři nakupovali večerníčky Gorilí povídání a cyklus Méďové na cestách, zájem o dětskou seriálovou tvorbu měla také brazilská televize. Hrané vánoční pohádky, Svatojánský věneček i Korunního prince uvidí v Bulharsku, rodinné vánoční filmy, včetně Správnýho dresu, pak diváci slovinské veřejnoprávní televize,“ vyjmenovává některé z úspěšných prodejů.