Nejviditelnější proměnou prošly samotné stroje. Změnila se vizáž přední části vozu, přičemž jsme se vrátili o několik desítek let zpátky v čase, protože přední křídlo je opět plně propojené se zaoblenou nosovou částí, aby se eliminoval vznik vzdušných vírů. Od 90. let byly tyto dvě části propojené dvojicí úzkých nosníků. Mírně vzrostly rozměry kokpitů, zejména kvůli rozšíření prostoru pro piloty a zároveň k posílení ochranných prvků. Zmizí však deflektory neboli část karoserie za předními koly, odklánějící úplavu (turbulentní proudění vzduchu za koly) od podlahy. Novou podobu získalo také zadní křídlo, jež disponuje více zaoblenými tvary.
A takto bychom se mohli postupně zastavit de facto u každé části závodního monopostu pro následující sezonu. Nebudeme se však zastavovat u změn, pro televizního diváka, nepatrných a pozornost tak zaměříme na tu nejvýraznější novinku v novém ročníku. Od roku 2022 se totiž kromě koncepce závodního stylu jízdy mění hlavně pneumatiky. Z původních 13palcových se přešlo na mnohem větší 18palcové, přičemž se nemění jejich šířka. To s sebou přináší mnoho výhod i potíží. Firma Pirelli, která gumy do Formule 1 dodává, přišla se třemi novými typy závislými na tvrdosti směsi a dvěma variantami buď do mokra (modré), nebo přechodných podmínek (zelené). Ty měkké, označené červeným proužkem, se sice nejrychleji opotřebují, mají ovšem nejlepší přilnavost a jsou tedy vhodné na okruhy s velkým počtem zatáček. Tvrdá verze značená bílou barvou se pro změnu hodí na rovnější závody, protože mají malou přilnavost, ale zato se tolik neopotřebují ani ve velké rychlosti, kterou umožňují. Středně tvrdé, žluté pneumatiky pak tvoří jakýsi kompromis mezi oběma zmíněnými typy.
Vedení F1 si slibuje mimo jiné zvýšení bezpečnosti díky snížení šance náhodného defektu. Dále pneumatiky pasují do nově pojaté aerodynamiky vozidel, protože lépe pomáhají odvádět rozvířený vzduch pod podvozek. Větší kola by zároveň mohla přinést napínavější závody a více jezdeckých soubojů alespoň do té doby, než se týmy zorientují v nové mechanice. Nové směsi se ani tolik nedegradují jízdou a pro jezdce nabízí lepší ovládání jízdních vlastností, protože lépe reagují na pohyb volantu.
Na druhou stranu se inženýři musí potýkat se zvýšenou hmotností formule. Zapotřebí je mimo jiné více energie pro roztočení těžších pneumatik. Sami jezdci si stěžují na zhoršený výhled z kokpitu, což může způsobit řadu problémů při městských závodech. Zároveň se snížila povolená teplota pro zahřívání pneumatik, čímž chvíli trvá než se dostanou na optimální teplotu. Na posuzování zda se Pirelli vydalo správným směrem je brzy, vzhledem k tomu, že za sebou máme pouze tři závody. Celé startovní pole si navíc ještě zcela nezvyklo na nové produkty zmíněné značky. Můžeme se tak jen těšit, co nám nová pravidla v Královně motosportu přinesou.