Aby toho nebylo málo, letos k malým kapacitám a padání serveru přibyl ještě jeden významný faktor – nová akreditace pro letošní prváky. Pro studenta, který opakuje jeden, dva, tři, čtyři předměty, jde o prekérní situaci. Musí si totiž zařídit, aby mu předmět otevřeli podle jeho akreditace, pokud teda na katedře považují starou akreditaci za překonanou. Pokud překoná i tuto překážku, čeká ho další: vyučující kolikrát nepočítají s tím, že by někdo mohl být zapsaný podle jiné akreditace, než té letošní. Nejste tedy v jejich prezenčních listinách a na některých katedrách ani nezískáte přístup do moodlu a studijní materiály na každý seminář tak nenajdete jedním, dvěma kliknutími, ale musíte týden co týden obtěžovat ty šťastné, co nastoupili na univerzitu o rok později než vy. Váš předmět sice existuje, ale pod jiným kódem. A ten už se nespáruje s tím, co máte zapsané ve stagu. Teoreticky si můžete zapsat předmět podle nové akreditace. Předmět se vám ale zařadí do kolonky „mimo studijní plán“ a má status C.
Problémy se ale netýkají jen těch, jejichž studium by se dalo označit jako „ostuda školství“. I ti, kteří studují pilně a nepřetahují si předměty do dalších semestrů, narazí na problémy, jako třeba „pro můj studijní plán nebyl vypsán žádný béčkový předmět“. Podle nové akreditace béčkový předmět existuje, jeho kapacita je 45 studentů. Poté co se studenti, jejichž studijní plán byl akreditován před rokem 2019, semknou a vymůžou si vypsání toho samého předmětu podle jejich studijního plánu, mají napůl vyhráno. Předmět se vypíše i pro druháky a třeťáky, ale kapacita je pět studentů. Mrzuté, k vzteku, k popukání.
Vzteklému studentovi tak přichází na mysl jedna jediná otázka: „Je tu vlastně někdo kompetentní?“