Karel Škréta sehrál zásadní roli při formování barokní grafiky v českých zemích. „Díla zvolená pro naši komorní výstavu prezentují téměř všechny oblasti grafiky, do kterých zasáhl. Jeho předlohy realizovali většinou renomovaní augsburští grafici, méně často pak pražští rytci,“ říká Petra Zelenková, kurátorka Sbírky grafiky a kresby Národní galerie Praha.
Po získání základní umělecké průpravy Škréta v roce 1627 odešel za dalšími znalostmi do ciziny. S barokním stylem i novými grafickými druhy se seznámil, když přes deset let pobýval ve Švýcarsku, Německu a v Itálii. Tyto zkušenosti využil po návratu do Prahy, kde od 40. let 17. století navrhoval grafické listy, vynikající výtvarnými kvalitami, promyšlenou koncepcí a ikonografickým bohatstvím.
V Česku Škréta po svém návratu získal mnoho zajímavých zakázek. Jeho první velkou prací byl Svatováclavský cyklus pro klášter bosých augustiniánů na Novém Městě na Zderaze. Zároveň se podle všeho však kvůli své vznětlivé povaze také často dostával do konfliktů. Údajně při jedné takové šarvátce usmrtil svého protivníka.
Na výstavě jsou k vidění také některé jeho kresby, které souvisely s grafickými listy. Není zde opomíjena ani tvorba v oblasti grafiky Karla Škréty ml.