Podkrušnohorská železniční trať vede z Oldřichova u Duchcova do Děčína. Spojuje tak více než desítku obcí v Ústeckém kraji. V roce 2010 na ní kvůli nánosu bahna, dřevin a popadanému kamení vyhlásila Správa železnic nepřetržitou výluku. Od té doby celá trať i její nádraží chátrají. Bylo zde několik pokusů o obnovení provozu. V úseku Děčín-Telnice vlaky jezdili v letech 2013 a 2014 alespoň na turistických linkách. Zmíněný úsek poté několikrát využili dopravci pro nákladní vlaky. V plánu byla také výstavba cyklostezky.
SŽ neplánuje dělat na dráze žádné opravy. „V současné ani budoucí době se zprovozněním trati nepočítáme. Požadavek na obnovení provozu ze strany kraje neregistrujeme,“ potvrdil ústeckému deníku mluvčí SŽ Marek Illiaš. „Nejsem zastáncem strategie kraje, která protěžuje autobusovou dopravu,“ dodal starosta obce Novosedlice. Sám by tak návrat vlaků na trať podpořil.
I přes stanovisko SŽ, pracovníci před časem odstranili nánosy bahna a spadané kamení. Přesto by další opravy na celém úseku stály odhadem až 100 milionů korun. Nejvíce poškozený je úsek mezi teplickou Lesní bránou a Oldřichovem. Tam je totiž potřeba opravit zabezpečovací zařízení, výhybky a odstranit náletové dřeviny.
Trať jako turistická atrakce
Trať prochází několika velice turisticky atraktivními místy. Návštěvníci by ji tak mohli využít při cestách do Krupky, která je nyní na seznamu UNESCO. Dále je možnost se od stanice Bohosudov zastávka vyvést lanovou dráhou na Komáří vížku, nebo navštívit lyžařské středisko v Telnici.
Společnost KPT rail by měla zájem prozatím na dráze provozovat vlaky turistických linek T. „Trať má největší turistický potenciál a je velká škoda ho nevyužít,“ řekl mluvčí KPT rail Jaroslav Kugler. Pokud by se turistickému provozu dařilo není vyloučeno, že by vlaky jezdili v celém úseku z Oldřichova až do Děčína.