Děti s těžkým postižením, například upoutané na vozík, jsou v naprosté většině zcela osvobozeny z tělesné výchovy ve školách. Tento a dva následující roky se tuto situaci budou pokoušet napravit odborníci z Centra podpory integrace, které vzniklo pod záštitou Univerzity Palackého Olomouc ve čtyřech moravských krajích, a to v kraji Olomouckém, Zlínském, Jihomoravském a Moravskoslezském.
Koordinátorka projektu Alena Vyskočilová řekla, že stačí pouze pozměnit podmínky, pravidla a přidat pomůcky, a míčových her se v tělocvičně může účastnit i dítě na vozíku. Centra podpory integrace fungují již od srpna loňského roku, zjišťují, kolik postižených dětí je v regionech a jak jsou zapojeny do výuky, zda se jim učitelé snaží pomáhat více se zapojovat, a to hlavně v hodinách tělesné výchovy. Centra mají dveře otevřeny pro všechny školy, které by potřebovaly rady, mohou připravit materiály pro výuku, dokonce nabízí školení pro učitele, jsou ochotny dokonce zapůjčit sportovní pomůcky a kompenzační vybavení, aby se postižené děti mohly co nejvíce začlenit do kolektivu. Patroni projektu, jehož hlavním řešitelem je Ondřej Ješina z katedry Aplikovaných tělesných aktivit Fakulty tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci, věří, že pokud pomohou dětem s postižením normálně se začlenit do výuky ve škole, budou se mnohem lépe také začleňovat do společnosti v pozdějším životě. Spoluřešitelka projektu Hana Válková řekla : "Je prokázáno, že dobrá úroveň motorických kompetencí a skutečné zapojení osob se speciálními potřebami do sportovních aktivit mají pozitivní vliv na jejich pracovní uplatnění." V minulosti navštěvovaly téměř všechny děti s postižením speciální školy, od roku 1991 je ale velká snaha o změnu a děti jsou ve stálě větším počtu začleňováni do normálních škol.